شبکه اجتماعی تردز که پیش‌تر شایعه شده بود قرار است به‌عنوان رقیب ایکس (توییتر) فعالیت کند، حالا ظاهرا با تغییراتی همراه شده و زمینه ارتباط بیشتر کاربران را فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر تردز توسط اینستاگرام جایگاه شبکه اجتماعی ایکس را به عنوان فید خبری نخواهد گرفت و انتشار اخبار را در این پلتفرم تقویت نخواهد کرد. هدف اصلی تردز در حال حاضر ایجاد یک فضای خصوصی برای کاربران در برقراری ارتباط با دوستان و خانواده خود، در این پلتفرم است و قصد ندارد با انتشار اخبار روز و سیاسی این فضای امن را از بین ببرد.

آدام موسری مدیر‌عامل اینستاگرام با توجه به تجربه کار در فیسبوک و خبر محور بودن این شبکه اجتماعی، در رویدادی تجربه خود در مورد ایجاد تغییر در تردز و امکان انتشار بیشتر اخبار در آن را به اشتراک گذاشت. این خبر برای تعداد زیادی از کاربران که انتظار داشتند این پلتفرم بتواند جایگزین ایکس شود، ناامید کننده بود. اما واقعیت این است که ایکس با تمام ایراداتی که دارد، یکی از بهترین راه‌ها برای همگام شدن با اتفاقات روز جهان محسوب می‌شود.

علاوه‌بر‌این، ممکن است کسب‌و‌کارهایی مانند نشریات خبری، تمایلی برای رسیدن به رشد در این پلتفرم نداشته باشند. چون در این صورت کاربران را در وب‌سایت اصلی خود از دست می‌دهند و این عامل روی درآمد و بازاریابی آنها تاثیر خواهد گذاشت.

تردز رقیب ایکس

موسری در پاسخ به این نگرانی‌ها اعلام کرد، این شبکه اجتماعی مشکلی با اخبار ندارد. همانطور که راهی برای جلوگیری از انتشار اخبار در این پلتفرم وجود ندارد، تلاشی هم برای تقویت این موضوع در تردز انجام نخواهد داد. طبق گفته‌های موسری، کاربران می‌توانند اخبار را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند و آنها را دنبال کنند. با توجه به نوپا بودن تردز، تقویت خبر در این پلتفرم ممکن است باعث ناامیدی کاربران شود.

واکنش کاربران به بیانیه موسری، متفاوت است. برخی از حفظ این پلتفرم، به فضایی امن و دور از بحث و جدال راضی هستند و از این تصمیم حمایت می‌کنند. اما بعضی دیگر عقیده دارند که این شبکه اجتماعی برای حفظ امنیت و آرامش کاربرانش، نیاز آنها به اطلاع‌ از اخبار روز را نادیده گرفته است.

شبکه اجتماعی تردز یک پلتفرم نوپا است و در حال حاضر با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، توانسته کاربران زیادی را جذب کند. باید دید آیا موضع فعلی تردز در مورد تقویت اخبار با گذشت زمان تغییر خواهد کرد یا خیر؟

خبر مرتبط: بدون حذف اینستاگرام اکانت تردز را پاک کنید