شرکت اسپیس ایکس اخبار جدیدی را در مورد اضافه شدن اینترنت و تماس ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی منتشر کرده است.

در تابستان سال 2023 مشخص شد که شرکت SpaceX و T-Mobile در حال کار روی فناری ارتباط ماهواره‌ای هستند تا کاربران بتوانند در هر شرایطی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا حتی در مراحل بالاتر، از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند شوند. این موضوع تا مدتی قبل در حد یک شایعه و احتمال بود اما حالا، سایت اسپیس ایکس صفحه جدیدی باز کرده که در آن به دسترسی تلفن‌های همراه به ارتباطات ماهواره‌ای اشاره شده است.

طبق موارد مشخص در این صفحه، تلفن‌های عادی تا سال 2024 به قابلیت ارسال پیام به کمک ماهواره‌ها مجهز می‌شوند. البته این بخش فقط شروع ماجرا محسوب می‌شود زیرا در ادامه اعلام شده که تا سال 2025 قابلیت تماس و دسترسی به اینترنت به این سرویس اضافه می‌شود که می‌تواند صنعت موبایل را متحول کند.

این سرویس در وب‌سایت اسپیس ایکس به عنوان Direct to Cell معرفی شده ولی جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. البته این موضوع ذکر شده که دستگاه‌های مجهز به اتصال اینترنت LTE می‌توانند بدون ایجاد تغییرات در سخت‌افزار و سیم‌کارت خود، به ارتباطات ماهواره‌ای مجهز شوند. البته برای این کار، شما باید دید کامل به آسمان داشته باشید و اشتراک خاصی را خریداری کنید.

ارسال پیام به گوشی ماهواره‌ای SpaceX در سال 2024 عرضه می‌شود

ماهواره‌های جدید به کمک موشک‌های فالکون 9 و استارشیپ به آسمان فرستاده می‌شوند و به محض قرار گرفتن در مدار، می‌توانند به تلفن‌های همراه سرویس بدهند. البته احتمالا دسترسی برخی از مناطق دنیا به این سرویس با مشکلاتی روبه‌رو شود چراکه بسیاری از کشورها با اتصال به اینترنت آزاد موافق نیستند.

برای مثال می‌توان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که اسپیس ایکس را مجاب می‌کند تا استاندارد‌های متعددی را برای سرویس خود تهیه کند. نظر شما در مورد اضافه شدن اینترنت و تماس ماهواره‌ای به تلفن‌های همراه عادی چیست؟ به نظر شما آیا این کار بدون مشکل در کشورهای مختلف انجام می‌شود؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:‌ سری آیفون ۱۶ پرو به تراشه مودم اسنپدراگون X75 مجهز می‌شود؛ افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی