پیش‌بینی می‌شود اولین گوشی رول‌شونده ویوو در تعطیلات تابستان سال آینده به بازار عرضه شود.

طی یک دهه اخیر، دنیای فناوری گوشی‌های هوشمند با سرعت غیر‌قابل‌تصوری پیشرفت می‌کند و غول‌های فناوری مانند اپل، سامسونگ و شیائومی برای رقابت دست به تولید بهترین دستگاه‌ها با قابلیت‌های فراوان می‌زنند.

سامسونگ پایش را از تولید گوشی‌های سنتی فراتر گذاشت و اولین دستگاه تاشدنی دنیا را تحت عنوان گلکسی زد فولد وارد بازار جهانی کرد. اما نباید فراموش کنیم که کمپانی‌های چینی نظیر ویوو عرصه را برای این شرکت تنگ کرده‌اند.

در حالی که سامسونگ مشغول تولید گوشی‌های رول‌شونده است، به نظر می‌رسد اولین گوشی رول‌شونده ویوو با همکاری Transion در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. ظاهراً موفقیت سامسونگ در تولید دستگاه‌های تاشوی منجر به توسعه این گوشی‌های در بازار شده است.

طراحی صفحه نمایش گوشی رول شونده

نشریه کره‌ای The Elec به نقل از منابع آگاه خود می‌گوید دو شرکت ویوو و Transion قصد دارند سامسونگ را در عرصه تولید گوشی‌های رول‌شونده شکست دهند. اخیرا شرکت Transion از اولین گوشی خود با نام Phantom Ultimate رونمایی کرد که نمایشگر رول‌شونده آن توسط شرکت چینی CSOT تولید شده بود.

صفحه نمایش مربعی شکل این گوشی در حالت بسته 6.55 اینچ و در حالت باز به 7.1 می‌رسد. در حالی که سرعت باز شدن این گوشی شبیه به باز کردن گوشی‌هایی مانند زد فولد ۵ است با این تفاوت که گوشی‌هایی که دارای صفحه نمایش رول‌شونده هستند می‌توانند بسیار فشرده تر شوند زیرا فقط از یک پنل استفاده می‌کنند.

از آنجایی که ضخامت و سنگینی برخی از مشکلات اصلی گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود، کمپانی ویوو و Transion قصد دارند این مشکل را قبل از سامسونگ حل کند. بر اساس گزارش‌ها، ویوو، شرکت چینی CSOT و سامسونگ در تلاش هستند تا به نمایشگری انعطاف‌پذیر و صاف دست‌ یابند. باید دید در این رقابت کدام یک پیروز می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود گوشی رول‌شونده ویوو، مشخصات تقریبا یکسانی با گوشی اوپو ایکس که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد دارد. صفحه نمایش این محصول در حالت بسته 6.7 اینچ است که با لمس گوشه‌های نمایشگر تا 7.4 اینچ افزایش می یابد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از مشخصات این گوشی به طور رسمی منتشر نشده است و باید دید شرکت ویوو می‌تواند در عرضه این گوشی به بازار موفق عمل کند یا خیر؟

خبر مرتبط: رشد خیره‌کننده چینی‌ها در تولید گوشی‌های تاشو؛ زنگ خطر برای سامسونگ به‌صدا درآمد