تبلیغ جدیدی از سامسونگ منتشر شده که برای ایجاد پشتیبانی از سرویس پیام RCS در آیفون به اپل فشار وارد می‌کند.

امروز یک تبلیغ کوتاه منتشر شد که در آن سامسونگ از اپل درخواست کرد به گوشی‌های آیفون قابلیت ارسال پیام RCS را اضافه کند. در این تبلیغ که از رومئو و ژولیت الهام گرفته شده است، رومئو که نماینده گوشی‌های اندرویدی است می‌خواهد به ژولیت که همان آیفون است پیام RCS ارسال کند، اما والدین او (اپل) از این مسئله جلوگیری می‌کنند. همچنین شخصیت ژولیت اشاره می‌کند که همه مردم (کاربران) از این اتفاق استقبال می‌کنند.

اگرچه این تبلیغ حتی برای خبرگزاری انگلیسی زبان MacRumers هم کمی گیج‌کننده بود، عنوان ویدیو یعنی «Green bubbles and blue bubbles want to be together» مشخص می‌کند که منظور سامسونگ پشتیبانی نکردن گوشی‌های آیفون از پیام RCS است. علاوه‌بر آن سامسونگ هشتگ GetTheMessage# را که گوگل برای این سیستم استفاده می‌کند زیر ویدیو قرار داده است.

تبلیغ سامسونگ برای اپل برای پذیرش RCS

گوگل طی چند سال گذشته هم از طریق تبلیغات، بیلبوردها، وب‌سایت‌ها، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی و روش‌های دیگر از اپل درخواست پیوستن به سیستم RCS را داشت، البته هیچ‌وقت با موافقت اپل مواجه نشد.

RCS یا «Rich Communication Services»، یک پروتکل ارتباطی است که توسط گوگل طراحی شده است. گوشی‌های آیفون از سیستم پیام قدیمی SMS بهره می‌برند و در کنار آن از سیستمی مشابه RCS که فقط امکان اتصال با بقیه محصولات این شرکت را دارد از طریق اپلیکیشن iMessage بهره می‌برند. گوگل ادعا می‌کند اپل مقصر اصلی برای نبود ارتباط بین آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی است و همچنین این مسئله باعث شده تا پیام‌ها بدون رمزگذاری، تصاویر و ویدیو‌ها با کاهش کیفیت بین ۲ دستگاه رد و بدل شوند.

مدیر‌عامل اپل، تیم کوک سپتامبر ۲۰۲۲ در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره پاسخ داد که سیستم RCS خواسته کاربران اپل نیست و برای همین در اولویت این شرکت قرار ندارد.

اخبار مرتبط: