آخرین تست گرافیکی بازی ویدئویی Assassin’s Creed Mirage نشان می‌دهد که این بازی می‌تواند به‌خوبی روی کامپیوترها با کیفیت 8K و بدون انحراف رنگی (Chromatic Aberration) اجرا کند.

همان‌طورکه می‌دانید، ‌هم‌اکنون Assassin’s Creed Mirage برای کامپیوترها و کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر شده است. براین‌اساس، در پلتفرم‌های مختلف شاهد گمانه‌زنی‌های طرفداران فرنچایز اساسین کرید هستیم و مشاهدات ما می‌گوید بسیاری از این افراد براین‌باورند که نسخه Mirage انتظارات کاربران را دربخش گرافیکی به‌خوبی نسخه‌های Valhalla و Odyssey برآورده نمی‌کند؛ بنابراین نباید انتظار جلوه‌‌های دیداری فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای باشیم.

به‌عبارتی دقیق‌تر، گرافیک بازی به‌هیچ‌عنوان واکنش‌پذیر نیست؛ یعنی پارچه‌ها و سایر عناصر بازی متحرک نیستند، اما سطح نورپردازی در برخی مناطق کلیدی و هم Assassin’s Creed Mirage بسیار خوب و پویا هستند. همچنین، ظاهر و حرکت شخصیت‌های اصلی داستان ازنظر فنی و گرافیکی قابل‌قبول هستند، اما بازهم درمقایسه‌با نسخه‌های قبلی که شاهد عملکرد خیره‌کننده و جذاب آن بودیم تفاوت‌های زیادی دارد که باعث کاهش میل گیمرها برای ادامه گیم‌پلی می‌شود.

برهمین‌اساس، ما اینجا با بهترین نسخه فرنچایز اساسین کرید روبه‌رو نیستیم و گیمرهای حرفه‌ای باید با این موضوع کنار بیایند. برخی موارد بسیار آزاردهنده هستند که از ‌مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تاری تصاویر و کاراکترها اشاره کنیم که به‌دلیل انحراف رنگی رخ می‌دهد. باوجوداین، یک یوتیوبر آلمانی با نام کاربری «Digital Dreams» موفق شده تا انحراف رنگی کاملا حذف کند و همان‌طورکه در ویدئو مشاهده می‌کنید، نتایج تصاویر بسیار عالی هستند؛ طبق آنچه مشاهده می‌کنیم Assassin’s Creed Mirage با رزولوشن 8K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه به‌همراه تنظیم دستی «Beyond All Limits» اجرا می‌شود.

علاوه‌براین، از ReShade Ray Tracing استفاده می‌کند تا بتواند تغییراتی در انسداد محیطی (Ambient occlusion)، جلوه‌ی واقعی عمق میدان (Depth of Field) و اصلاح رنگ (Colour Correction) ایجاد کند. همچنین، برای حذف انحراف رنگی از کد‌های یک مادیست معروف با نام کاربری Otis_inf استفاده کرد؛ در ادامه می‌توانید تغییرات جذاب نسخه Mirage را با رزولوشن 8K و نرخ تصویربرداری ۶۰ فریم برثانیه در ویدئو بالا مشاهده کنید.

اخبار مرتبط: