در ماه‌های اخیر مشخص شد که اپل قصد دارد رویداری را برای معرفی نسل جدید آیفون‌ها برگزار کند اما حالا جزئیاتی در مورد زمان رونمایی از آیپد ایر جدید منتشر شده است.

مدتی قبل اعلام شد که به دلیل تاخیر ایجاد شده در تولید تراشه‌های M3، اپل قصد دارد مراسم معرفی نسل‌های جدید مک را به ابتدای سال آینده موکول کند. این موضوع به صورت غیر‌مستقیم نشان می‌دهد که آیپد‌های بعدی هم قرار است در ابتدای سال آینده معرفی شوند.

در میان دستگاه‌هایی که معرفی آن‌ها شایعه شده، باید به آیپد ایر و آیپد مینی نسل ۷ اشاره کرد که احتمالا در کنار مک‌های جدید معرفی می‌شوند. البته نمی‌توان برای دستگاه‌های جدید هیجان زده بود زیرا احتمال ایجاد تغییرات اساسی در آن‌ها بسیار کم است. برای مثال باید به آیپد مینی جدید اشاره کرد که احتمالا همان طراحی قدیمی خود را حفظ می‌کند.

احتمال معرفی آیپد ایر با نمایشگر بزرگ‌تر و آیپد مینی نسل ۷

تنها تغییری که برای این دستگاه پیش‌بینی شده، استفاده از یک پردازنده جدید است که مدل آن مشخص نیست. برخی از افشاگران اعلام کردند که این دستگاه قرار است از تراشه A17 Pro استفاده کند که همراه با سری آیفون ۱۵ پرو رونمایی شد.

اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، می‌توان آیپد مینی نسل ۷ را دستگاهی با ارزش خرید بالا دانست که از توانایی بسیار بالایی برخوردار است. تراشه جدید اپل قدرتی در حد تراشه M1 دارد که با توجه به اندازه آن، بسیار شگفت‌انگیز است. همچنین استفاده از یک بدنه بزرگ‌تر در آیپد نسبت به آیفون ۱۵ پرو به اپل اجازه می‌دهد تا از سیستم خنک ‌کننده بزرگ‌تری استفاده کند و مانع بالا رفتن دمای پردازنده شود.

اما حجم تغییرات برای رونمایی آیپد ایر کمی بیشتر است. طبق آخرین شایعات، قرار است تراشه این دستگاه به M2 تغییر کند که باز هم عملکرد آن را به سطح آیپد‌های پرو می‌رساند. البته مثل آیپد مینی، تغییرات مدل ایر به تراشه محدود می‌شود و احتمال کمی وجود دارد که شاهد تغییر طراحی آن باشیم.

در یک خبر جدید اعلام شده بود که اپل قرار است در همین مراسم از قلم خاص آیپد‌های خود با پورت یو‌اس‌بی سی پرده‌برداری کند که بخش دیگری از قوانین جدید اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد رونمایی آیپد ایر و آیپد مینی نسل ۷ چیست؟

مطالب مرتبط: آیپد پرو ۴ ترابایتی؛ با هارد اکسترنال خداحافظی کنید