اپل به تازگی نسخه iOS 17.0.3 را منتشر کرده که در آن به حل کردن مشکلات افزایش دما در سری آیفون 15 پرداخته اما حالا مشخص شد که حذف iOS 17 از آیفون دیگر ممکن نیست.

گزینه ارتقا معکوس همیشه برای کاربران آیفون موجود بوده تا در صورت عدم رضایت کاربران از آخرین نسخه رابط کاربری iOS، آن‌ها بتوانند نسخه جدید را حذف کرده و به همان نسخه قبلی دستگاه‌شان بازگردند. این موضوع در مواردی بسیار کاربردی بوده زیرا در برخی موارد، آپدیت‌های جدید با باگ‌هایی همراه بوده‌اند که استفاده از دستگاه‌ را بسیار سخت می‌کند.

در این‌گونه مواقع، کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به تنظیمات، بروزرسانی جدید را حذف کنند و به نسخه پایدار قبلی بازگردند. اما موضوعی که بسیاری از کاربران از آن مطلع نبودند، تاییدیه اپل برای انجام این کار است. به زبان دیگر، حذف آپدیت‌های جدید تنها زمانی ممکن است که اپل این گزینه را برای شما ثبت کرده باشد.

حذف iOS 17 ممک نیست

در غیر این صورت، شما نمی‌توانید سیستم‌عامل دستگاه‌تان را تغییر دهید. حالا همین اتفاق برای نسل جدید رخ داده و حذف iOS 17 را غیر ممکن کرده است. البته این موضوع دلیل جذابی دارد که ممکن است برای تمامی کاربران خوشایند نباشد. نسل جدید رابط کاربری اپل ایرادات فراوانی دارد که حتی برخی از آن‌ها باعث بالا رفتن دمای دستگاه می‌شوند.

اپل هم می‌خواهد تا به سرعت این رابط را به مرحله پایداری برساند و تمامی ایردات آن را رفع کند. از همین رو، مهم است که تمامی کاربران از نسخه جدید استفاده کنند و ایرادات آن را پیدا کنند. حذف بازگشت به iOS 16 به اپل اجازه می‌دهد تا تمامی کاربران خود را در همین نسخه از رابط محدود کند و آن‌ها را مجبور کند تا ایرادهای نسل جدید را پیدا کنند.

زیرا در غیر این صورت، بخش عمده‌ای از کاربران نسخه جدید را حذف می‌کردند و به نسخه 16 باز می‌گشتند که نه تنها برای اپل بسیار خجالت‌آور بود، بلکه فرایند پیدا کردن و حذف ایراد‌ها را نیز سخت‌تر می‌کرد.

نظر شما در مورد محدودیت حذف iOS 17 چیست؟‌ آیا این کار می‌تواند به اپل برای بهتر کردن رابط خود کمک کند؟

مطالب مرتبط: iOS 17 پارامترهای ردیابی URL را حذف می‌کند