گوگل سری ۸ پرچمداران خود را دیروز معرفی کرد و با توجه زیادی روبه‌رو شد اما حالا جزئیاتی در مورد تشخیص چهره پیکسل ۸ منتشر شده است.

ویژگی تشخیص چهره دستگاه‌های پیکسل در گذشته برای باز کردن دستگاه استفاده می‌شد اما حالا به لطف استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، گوگل توانسته امنیت آن را افزایش دهد و از آن برای باز کردن حساب‌های بانکی یا قفل کردن برنامه‌ها استفاده کند.

این سطح از امنیت احراز هویت به عنوان سطح ۳ شناخته می‌شود که تاکنون دست‌یابی به آن فقط به وسیله سنسور‌های مادون قرمز مثل فیس آیدی اپل انجام می‌شد. البته نکته جالب اینجاست که اپل از این سنسور‌ها در دستگاهش بهره نبرده اما توانسته با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی، امنیت آن را بالاتر ببرد.

فرایند تشخیص چهره در پیکسل ۸ حالا تحت عنوان سطح ۳ شناخته می‌شود و همین موضوع به گوگل اجازه می‌دهد تا از آن برای باز کردن برنامه‌های حساس یا دسترسی به رمز‌های دیگر برنامه‌ها استفاده شود.

سنسور دوربین سلفی پیکسل 8

دوربین سلفی پیکسل ۸ از ترکیب سنسور‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا یک نقشه سه بعدی از صورت شما را ترسیم کند. این نقشه روی دستگاه ذخیره می‌شود و سپس دستگاه می‌تواند از آن برای باز کردن دستگاه‌تان استفاده کند.

گوگل اعلام کرد که تراشه تنسور G3 به همراه تراشه تایتان M2 کار می‌کند تا بتواند از اطلاعات خصوصی کاربران در برابر خطرات احتمالی محافظت کند. همچنین حالا پیکسل ۸ یکی از ایمن‌ترین روش‌های باز کردن دستگاه را در بین دستگاه‌های اندرویدی دارد و این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی به کیف پول‌های دیجیتال‌تان دسترسی پیدا کنید.

البته این روش باز کردن دستگاه می‌تواند گاهی اوقات مثل اثر‌انگشت آزار دهنده باشد اما این حالت بهترین گزینه‌ای است که گوگل می‌تواند بدون اضافه کردن حسگر‌های مادون قرمز به دستگاه به کاربران ارائه دهد.

نظر شما در مورد استفاده از سنسور تشخیص چهره برای برنامه‌های بانکی چیست؟

اخبار مرتبط: معرفی رسمی گوگل پیکسل ۸ پرو؛ رقابتی که شروع نشده تمام شد