یک کانال یوتیوبی معروف در ویدئو کالبد شکافی پیکسل ۸ نشان داد گوگل برای کاهش دما و جلوگیری از داغ شدن این گوشی هوشمند از قطعات مسی و گرافیتی بهره برده، اما تفاوت چندانی را ایجاد نکرده است.

همان‌طورکه می‌دانید، روز گذشته، سری پیکسل ۸ به‌همراه ساعت هوشمند پیکسل واچ۲ و پیکسل بادز پرو با چندین قابلیت و ویژگی منحصربه‌فرد معرفی شدند. برای مثال، سری گوشی‌های پیکسل ۸ استاندارد و پیکسل ۸ پرو با ۷ سال پشتیبانی آپدیت سیستم‌عامل به‌عنوان بهترین گوشی‌ها ازنظر نرم‌افزاری شناخته می‌شوند. باوجوداین، گوگل جنبه‌های بهتری نیز برای پرچمدارانش ارائه کرده که توسط کانال یوتیوبی PBKreviews به کاربران نشان داده شد.

براساس ویدئو کالبد شکافی، ما متوجه شدیم که گوگل از فرآیند بسیار خوبی برای تولید پیکسل ۸ استفاده کرده و توانسته تعمیرپذیری این گوشی هوشمند را درمقایسه‌با نسل‌های گذشته فوق‌العاده افزایش دهد؛ همچنین امیدواریم رویکردی تولید پیکسل ۸ پرو به‌همین شکل باشد تا تعمیرپذیری دستگاه افزایش یابد. اما طی روزهای گذشته، بنچمارک‌های مختلف از سری پیکسل ۸ نشان می‌داد هر دو نسخه با افزایش دمای شدید روبه‌رو هستند که کانال یوتیوبی آن را تایید می‌کند.

در این ویدئو مشاهده می‌کنیم قطعات مربوط به نمایشگر به‌راحتی از گوشی هوشمند پیکسل ۸ جدا می‌شود و PBKreviews به‌صورت دقیق نشان می‌دهد که از یک لایه مسی برای کمک به‌انتقال گرما و یک حسکر اثرانگشت درون صفحه استفاده شده است. همچنین، حدود چهارده پیچ T4 برد منطقی دستگاه را در جایش نگه می‌دارند؛ بنابراین مدت‌زمان زیادی برای جداسازی قطعات سپری نمی‌شود. اما تغییر قابل‌ستایشی که گوگل در سال‌جاری با پیکسل ۸ معرفی کرده استفاده از یک برگه کششی برای خارج کردن باتری پنل پشت دستگاه است.

البته باید گفت حتی باوجود دستورالعمل‌های روی برگه، یوتیوبر موفق به استفاده از آن نشد و درنهایت مجبور شد برای نرم کردن چسب باتری از الکل ایزوپروپیل استفاده کند تا بتواند باتری را راحت‌تر از بدنه جدا کند. پس از بررسی‌های دقیق‌تر، یوتیوبر در صحبت‌هایش بیان کرد گوگل از یک لایه مسی و گریس حرارتی روی حافظه رم بهره برده که برای جلوگیری از افزایش دما توسط برخی سازندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، باید یادآور شویم حتی به‌کارگیری چنین تکنیکی مانع رسیدن گرمای درونی و داغ شدن پیکسل ۸ به ۴۵ درجه سانتیگراد نمی‌شود.

جالب است بدانید پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از یک تراشه یکسان یعنی تنسور G3 استفاده می‌کنند، اما در آخرین بنچمارک، نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌داد نسخه استاندارد حدود ۱۱ درصد در تست تک هسته‌ای و ۷ درصد در تست چند هسته‌ای عملکرد ضعیف‌تری دارد. پس از برداشتن برد منطقی دستگاه، یوتیوبر متوجه شد پورت USB-C به یک قطعه دیگر لحیم شده که درصورت بروز هرگونه حادثه یا آسیب جدی احتمالا تعمیرپذیر نخواهد بود.

اخبار مرتبط: