مراسم مهرماه گوگل قرار بود روی معرفی سری گوگل پیکسل ۸ و پیکسل واچ ۲ متمرکز باشد اما در آن از نسخه جدید گوگل بارد هم رونمایی شد.

گوگل قرار است در این نسل از هوش مصنوعی خود، انقلابی را در دنیای هوش مصنوعی ایجاد کند. همانطور که می‌دانید، دستیار صوتی گوگل در حال حاضر برای استفاده در دسترس عموم افراد قرار دارد. گوگل از این موضوع و محبوبیت خود در میان کاربران استفاده کرده تا هوش مصنوعی بارد را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد.

حالا قرار است اسم این هوش مصنوعی به Assistant with Bard تغییر کند و در حقیقت، می‌توان آن را یک دستیار صوتی هوشمند دانست. دستیار صوتی گوگل در حال حاضر می‌تواند کار‌های بسیار زیادی انجام دهد و همین موضوع، نظر کاربران را جلب کرده است.

این دستیار جدید قرار است طی ماه‌های آینده وارد سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس شود. تلفیق این دو دستیار ممکن است چندان جذاب به‌نظر نرسد اما حقیقت این است که در حال حاضر، برای دسترسی به هرکدام از موتور‌های هوش مصنوعی باید برنامه‌ خاص آن را نصب کنید یا وارد سایت خاصی شوید.

قابلیت DeepMind گوگل

ادغام بارد و دستیار صوتی گوگل به شما اجازه می‌دهد تا تنها با یک اشاره به پیشنهاد‌های یک موتور بسیار قدرتمند دسترسی داشته باشید یا حتی از آن برای انجام کار‌های ساده کمک بگیرید. گوگل برای اثبات این موضوع، یک سناریو ساده را مثال زد. در رویداد، یک شخص برای نوشتن کپشن مناسب برای تصویر یک سگ، از گوگل بارد کمک گرفت و دستیار جدید گوگل توانست متن‌های جذابی را به او پیشنهاد دهد.

این قابلیت قرار است به زودی به برنامه‌های تحت سرویس گوگل مثل داکس و جیمیل هم اضافه شود که می‌تواند کاربری آن را تا حد زیادی افزایش دهد. البته جزئیات منتشر شده در مورد سرویس دستیار شخصی بارد به همین اطلاعات محدود می‌شود و گوگل اعلام کرد که اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع قرار است در ماه‌های آینده منتشر شود.

البته اعلام شد که عرضه اولیه این قابلیت فقط برای تعداد کمی از برنامه‌نویسان گوگل انجام می‌شود و پس از ثبت تست‌های موفقیت آمیز، عرضه آن به‌صورت عمومی انجام خواهد شد.

نظر شما در مورد نسخه جدید گوگل بارد چیست؟ آیا اضافه شدن این دستیار به دستیار صوتی گوگل می‌تواند برای کاربران مفید باشد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: معرفی رسمی گوگل پیکسل ۸ پرو؛ رقابتی که شروع نشده تمام شد