گزارشی جدید از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس باعث سوختن دست کاربران شده است.

اگر اخیرا اخبار آیفون ۱۵ را دنبال کرده باشید، حتما خبرهایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد نسخه‌های پرو و پرو مکس را شنیده‌اید. قبل از عرضه این ۲ دستگاه هم گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد تراشه A17 به‌کار رفته در این ۲ نسخه بیش از حد داغ می‌شود که باعث به‌وجود آمدن نگرانی‌هایی شده بود. افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از دست و انگشت‌های خود که بر اثر حرارت آیفون ۱۵ پرو دچار درجاتی از سوختگی شده‌ منتشر کرده‌اند. این کاربران مدعی شدند تصاویر کاملا واقعی هستند و به اهمیت بالای این مشکل و حل آن اشاره کرده بودند.

البته اپل هم نسبت مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ واکنش نشان داده و اعلام کرد که به‌زودی با عرضه به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS این مشکل را برطرف خواهد کرد. همچنین با راه‌اندازی دستگاه، یا راه‌اندازی مجدد آن فعالیت‌های زیادی در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد که مشکل را مضاعف می‌کند، بنابراین با گذر زمان و طی شدن چند روز ابتدایی مشکل تا حدی برطرف می‌شود.

سوختن دست کاربران با آیفون ۱۵

برخی از متخصصان مدعی شده‌اند مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به‌دلیل کم کردن بیش از حد ضخامت و وزن آن به وجود آمده است. این نسخه خنک‌کننده کوچک‌تری دارد و برای همین دمای آن بالا می‌رود. اما برخی دیگر معتقدند اسلات سیم‌کارت هم بی‌تاثیر نیست، زیرا نسخه‌های آمریکایی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس که سیم‌کارت نمی‌خورند با این مشکل روبرو نیستند و تعبیه اسلات سیم‌کارت باعث کوچک‌تر شدن خنک‌کننده دستگاه شده است.

مشکلات آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به داغ شدن ختم نمی‌شود، زیرا اخیرا گزارش دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد تراشه NFC این دستگاه ایراد دارد و هنگام استفاده از شارژ بی‌سیم خودروی BMW دچار مشکل می‌شود. این مسئله باعث شده تا هم گوشی قادر به ارائه خدمات Apple Pay نباشد و هم سوییچ دیجیتالی خودرو از کار بیفتد. از این بدتر، نه تنها اپل راه‌حلی برای این مشکل ارائه نداده، بلکه هنوز حتی واکنشی هم به این مشکل نشان نداده است.

اخبار مرتبط: تست سرعت آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ تنها ۴ ثانیه تفاوت [تماشا کنید]