سرانجام کمپانی AMD فناوری موردانتظار Fluid Motion Frames را در درایورهای آدرنالین معرفی کرد که از دوازده عنوان بازی ویدئویی پشتیبانی میکند.
همانطورکه میدانید، تیم قرمزپوشان فعالیتشان را در فناوریهای افزایش مقیاس تصویر شروع کردند و امروز از دو تکنولوژی FSR 3 و Fluid Motion Frames را برای بازیهای مهمی مانند Forspoken و Immortals of Aveum معرفی کردند. باید یادآور شویم، فناوری FSR 3 برای بازیهای ویدئویی محدودی دردسترس قرار میگیرد، اما Fluid Motion Frames از بازیهای بیشتری مانند Starfield و Red Dead Redemption 2 پشتیبانی میکند که اهمیت بسیار بالایی برای گیمرها خواهد داشت؛ اگر قصد دارید این نسخه را روی سیستمتان نصب کنید با استفاده از لینک برای دانلود اقدام کنید.
A Plague Tale – Requiem | Borderlands 3 | Control | Dead Space |
Deep Rock Galactic | Dying Light 2 | Far Cry 6 | Ghostwire: Tokyo |
Hitman 3 | Hogwarts Legacy | Horizon Zero Dawn | Metro Exodus Enhanced Edition |
Red Dead Redemption 2 | Resident Evil 3 | Resident Evil 4 | Shadow Of The Tomb Raider |
Star Wars Jedi: Survivor | Starfield | The Last of Us Part 1 | The Witcher 3: Wild Hunt |
براساس اعلام رسمی AMD، فناوری تولید فریم Fluid Motion Frames روی درایورهای آدرنالین نسخه 23.30.01.02 موجود است و تنها با کارتهای گرافیک Radeon RX 7900/7800/7700/7600 برپایه معماری پردازشی RDNA ۳ s سازگاری دارد. البته باید بگوییم این فناوری پیشرفته درحالت پیشنمایش قرار دارد و AMD قصد دارد ازطریق بازخورد کاربران به شناسای باگها و بهبود آنها بپردازند.
فناوری Fluid Motion Frames به کاربران کارتهای گرافیک AMD Radeon RX 7000 اجازه میدهد از قابلیت درونیابی فریم در هزاران بازی روی DirectX 11 و DirectX 12 بهرهمند شوند. اگر جزو گیمرهای حرفهای هستید پیشنهاد میکنیم از تکنولوژی تولید فریم AFMF استفاده کنید تا حین اجرای بازیهای ویدئویی بهترین تجربه کاربری را بهدست آورید.
شاید برای برخی کاربران سوال پیش بیاید که فناوری Fluid Motion Frames چیست و چهکاری انجام میدهد؛ برای پاسخ به این سوال باید گفت بسیاری از کاربران آن را جایگزینی برای «Frame Generation» کمپانی انودیدیا مییدانند. بهعبارتی سادهتر، این فناوری میتواند با اجرای درونیابی فریم تاحدامکان تعداد تولید فریم برثانیه را افزایش دهد. بنابراین، گیمرهای که از کارتهای گرافیکی AMD Radeon بههمراه فناوری افزایش مقیاس FSR 3 و تکنولوژی تولید فریم Fluid Motion Frames بهرهمند هستند میتوانند خروجی عملکرد کارت گرافیک را بهبود بخشند.
درحالحاضر، انتظار میرود فناوری AFMF از تمام بازیهای ویدئویی DirectX 11 و DirectX 12 پشتیبانی میکند، اما در درایور پیشنمایش تنها عناوین DirectX 12 قابلیت اجرا دارد. از دیگر ویژگیهای فناوری تولید فریم AFMF یکپارچگی با درایورهای گرافیکی است و نیاز به پشتیبانی توسعهدهندگان را ندارد. البه باید توجه داشته باشید که این فناوری درمقایسهبا DLSS 3 و FSR از قدرت بسیار پایینتری برخوردار است و بههیچعنوان قابلقیاس نیستند.
میانگین فریم برثانیه | پایینترین نرخ فریم برثانیه | تاخیر | |
Native | 61 | 51 | 38.7 |
FSR 3 AA | 52 | 41 | 45 |
FSR 3 Quality | 83 | 62 | 32.3 |
FSR 3 Performance | 102 | 70 | 28.7 |
FSR 3 AA FG | 92 | 42 | 36.1 |
FSR 3 Quality FG | 152 | 65 | 27.1 |
FSR 3 Quality Fluid Motion Frames | 160 | 62 | 27.9 |
FSR 3 Performance FG | 188 | 80 | 24.8 |
FSR 3 Performance Fluid Motion Frames | 201 | 85 | 24.7 |
طبق آخرین گزارشها، کمپانی AMD قصد این ویژگی را در انحصار کارتهای گرافیک سری Radeon RX 7000 قرار دهد؛ بنابراین هیچیک از کارتهای نسل قبل قابلیت پشتیبانی از آن را نخواهند داشت. البته باید گفت این تصمیم میتواند موقتی باشد، چراکه در مرحله آزمایشی است و احتمالا برای معماری RDNA 2 نیز منتشر شود. شما اکنون میتوانید درایور پیشنمایش AFMF را دانلود کنید، اما این احتمال وجود دارد که با اختالات پردازشی و گرافیکی مواجه شوید که در بهروزرسانیهای بعدی برطرف خواهد شد.
اخبار مرتبط: