بررسی‌ها و تست‌‌های جدید نشان می‌دهد سرعت شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس با محدودیت گسترده‌ای همراه است و درمقایسه‌با آیفون ۱۴ پرو مکس افزایشی چشمگیری ندارد.

براساس آخرین بررسی‌ها، باتری آیفون ۱۵ پرومکس درمقایسه‌با آیفون ۱۴ پرو مکس کمی بزرگ‌تر ساخت شد تا به‌همراه شارژ USB-C بتواند سرعت شارژ سریع‌تری را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. طی ده سال اخیر، گوشی‌های اپل با معرفی آیفون 4s از درگاه شارژ لایتینیگ بهره می‌بردند که سرعت شارژ بسیار محدودی داشت و مصرف‌کنندگان برای هربار شارژ باید مدت‌زمان زیادی را منتظر می‌ماندند. باوجوداین، تست‌ها و بررسی‌ها جدید نشان می‌دهد پرچمداران نسل جدید اپل هنوز شارژ یکسانی نسبت‌به قبل دارند.

طبق گزارش‌ها و آزمایش‌های وب‌سایت ChargerLAB، اپل حداکثر سرعت شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس را به ۲۵.۵ وات محدود کرده که عددی مشابه حداکثر توان شارژ آیفون ۱۴ پرو مکس محسوب می‌شود؛ دیدن و شنیدن این موضوع می‌تواند برای بسیاری از کاربران گیج‌کننده باشد، چراکه هر دو دستگاه از توان شارژ متفاوتی برخوردار هستند و نباید چنین چیزی اتفاق بیافتد. استفاده از درگاه USB-C باید انعطاف‌پذیری بیشتری را برای آیفون‌ها به‌همراه داشته باشد و سرعت شارژ افزایش چشمگیری داشته باشد.

تست شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس با سایر شارژرها

باید یادآور شویم، کمپانی اپل به مشتریان و هوادارانش بسیار وفادار است و هیچ‌گاه کیفیت را فدای کیمیت نمی‌کند. به‌نظر می‌رسد غول ساکن کوپرتینو به‌صورت کاملا عمدی توان شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس را به ۲۵.۵ وات محدود کرده تا باتری دستگاه کمترین آسیب را در طول‌زمان ببیند و بیشترین چرخه شارژ را دراخیتار کاربران قرار دهد. اتخاذ چنین کاربری می‌تواند باعث خشم افراد عادی شود، اما متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه فناوری که آشنایی کامل با عملکرد باتری‌ها دارند بدون شک از این موضوع خوشحال می‌شوند.

علاوه‌براین، کمپانی با عرضه سری آیفون ۱۵، سه ویژگی جدید و فوق‌العاده کارآمد را برای این دستگاه‌ها معرفی کرده که شامل شارژ باتری بهینه، محدودیت ۸۰ درصدی شارژ و حالت نرمال می‌شود؛ استفاده از قابلیت‌های یادشده باعث کاهش فرسودگی و عمر طولانی‌تر باتری آیفون‌ها می‌شود. البته باید گفت عمر باتری به سطح کاربری و تنظیماتی برمی‌گردد که کاربران در بخش تنظیمات برای گوشی‌هایشان انتخاب می‌کنند. بررسی‌های وب‌سایت ChargerLAB نشان داد اپل برای جلوگیری از فرسودگی اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است که در ویدئو مشاهده می‌کنید.

آزمایش موردبحث نشان می‌دهد شارژرهای رسمی اپل از توان شارژ ۲۰ واتی تا شارژر ۱۴۰ واتی که برای مک‌بوک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نمی‌تواند آیفون ۱۵ پرو مکس را سریع‌تر از محدودیت ۲۵.۵ واتی شارژ کند، این موضوع نشان می‌دهد اپل ساختار سخت‌افزاری و تراشه شارژ 3LD3 را بهینه‌سازی کرده تا کاربران نتوانند با شارژرهای سایر دستگاه‌های اکوسیستم اپل مانند مک‌ها یا گوشی‌های هوشمند اندرویدی اقدام به شارژ سری آیفون ۱۵ کنند.

در ادامه ویدئو، تست موردنظر نشان می‌دهد این گوشی ۶.۷ اینچی ۱۱۹۹ دلاری با تمام شارژرهای USB-DP سوم شخص مانند شارژ ۶۵ واتی Lenovo thinkplus سازگار است و آیفون ۱۵ پرو مکس تنها با این شارژر به توان ۲۶.۲ وات می‌رسد. سه شارژر سوم شخص دیگر در این آزمایش به دستگاه متصل می‌شوند که به آستانه ۲۶ وات رسیدند. صرف‌نظر از اینکه چه نوع شارژری استفاده می‌کنید تنها قادر هستید کمی فراتر از محدودیت‌های اپل بروید که نمی‌تواند در سرعت شارژ تاثیر چندانی بگذارد.

اخبار مرتبط: