به‌نقل از یک کانال یوتیوبی، اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث افزایش شدید دما و افت شدید سلامت باتری در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شود.

چندی پیش، تراشه A17 Pro برای گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی شد که برپایه معماری پردازشی ۳ نانومتری TSMC ساخته شده و از فناوری رهگیری پرتوی (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی در این تراشه، به مدل‌های پرو آیفون ۱۵ اجازه می‌دهد مانند یک کنسول بازی بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی را به‌راحتی و بدون لگ اجرا کنند. به‌تازگی، اخباری مبنی‌بر افزایش دما و حرارت داخلی آیفون ۱۵ پرو منتشر شد که دلیل آن‌ را قدرت بالای پردازنده A17 Pro و کوچک بودن فن خنک‌کننده دستگاه‌ها ذکر کردند.

باوجوداین، تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری و محصولات اپل، با انتشار پستی در وب‌سایت The Medium اعلام کرد افزایش دما در آیفون ۱۵ پرو ارتباطی به تراشه A17 Pro و معماری پردازشی ۳ نانومتری آن ندارد؛ در ادامه اظهار داشت گرمای داخلی نسخه‌های پرو از طراحی سیستم حرارتی و فریم تیتانیومی سرچشمه می‌گیرد. ازسوی‌دیگر، یک کاربر یوتیوبی در کانالش با انجام یک تست نشان می‌دهد اینستاگرام عامل اصلی داغ شدن بیش‌از‌اندازه در آیفون ۱۵ پرو است.

ضعیف شدن باتری ایفون

ویدئو جدید از یوتیوبر مذکور با نام‌کاربری iPhonedo، نظرش را درباره افزایش دما آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو داد و با قاطعیت بیان کرد اپلیکیشن اینستاگرام باعث داغ شدن و افت سلامت و طول‌عمر باتری این گوشی‌ها می‌شود. وی تاکید کرد گزارش‌های فراوانی دراین‌باره وجود دارد، اما جزئیات دقیقی برای بررسی دردست نیست. بااین‌حال، آزمایش یوتیوبر موردبحث به‌وضوح نشان می‌دهد افزایش دمای آیفون ۱۵ پرو مکس با استفاده مداوم از اینستاگرام می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

نکته‌ جالبی که به‌چشم می‌خورد آن است که دمای آیفون ۱۵ پرو مکس هنگام بستن اپلیکیشن اینستاگرام کاهش پیدا می‌کرد و در مقطعی ثابت می‌ماند. اما به‌محض باز کردن شبکه‌های اجتماعی تردز و اینستاگرام دوباره دستگاه شروع به داغ شدن می‌کرد و ظرفیت باتری زودتر از حد معمول کاهش می‌یافت. همچنین، این یوتیوبر می‌گوید آیفون ۱۴ پرو مکس نیز با این موضوع پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 17 دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ بنابراین، به افرادی که به‌صورت روزمره از اینستاگرام استفاده می‌کنند اعلام کرد نسخه سیستم‌عامل iOS 17 را نصب نکنند.

بررسی‌های ما در تحریریه علاالدین نشان می‌دهد افزایش دمای آیفون ۱۴ پرو مکس صحت دارد و تنها پس از ۳۰ دقیقه کار کردن مداوم با شبکه اجتماعی اینستاگرام دمای داخلی دستگاه به ۵۴ درجه رسید. متاسفانه باید گفت باگ نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17 می‌تواند باعث افت شدید عمر باتری آیفون‌هایتان شود. به‌بیانی بهتر، سلامت باتری گوشی شما می‌تواند در مد‌ت‌زمان یک تا دو هفته حدود ۵ تا ۸ درصد کاهش داشته باشد؛ بنابراین فعلا از نصب به‌روزرسانی iOS 17 صرف‌نظر کنید تا کمپانی اپل بتواند با ارائه آپدیت‌های جدید مشکل یادشده را برطرف کند.

اخبار مرتبط: