لحظاتی قبل کمپانی شیائومی تبلت شیائومی پد ۶ را با صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی بسیاری باریک و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی معرفی کرد.

لحظاتی قبل شیائومی با برگزاری مراسمی سری گوشی‌های میان‌رده شیائومی ۱۳ تی به‌همراه چندین محصول دیگر معرفی کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تبلت ۱۱ اینچی شیائومی پد ۶ اشاره کنیم که از مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوبی باتوجه‌به قیمتیش بهره می‌برد. برای مثال، این دستگاه از تراشه هشت هسته‌‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند که قدرت پشتیبانی از پردازش‌های نسبتا سبک را دارد که می‌تواند برای کاربران عادی و انجام کارهای روزمره بسیار مناسب باشد.

همان‌طورکه اشاره کردیم، صفحه‌نمایش IPS LCD تبلت شیائومی پد ۶ از ابعادی معادل ۱۱ اینچ برخوردار است که از رزولوشن ۱۲۰۰،۱۹۲۰ پیکسل (WQHD+)، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، سطح روشنایی خودکار ۵۵۰ نیتی و تراکم پیکسلی ۳۰۹ PPI پشتیبانی می‌کند؛ برای محافظت از نمایشگر این تبلت، شیائومی از محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس ۳ استفاده کرده که از استحکام فوق‌العاده بالایی دربرابر خط‌وخش و ضربه‌های ناگهانی دارد.

مشخصات شیائومی پد 6

علاوه‌براین، شیائومی پد ۶ برای عملکرد روان و منسجم به حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز می‌شود که برای ذخیره‌سازی تعدادی کمی از محتوای رسانه‌ای ساخته شده است. خبر بد برای کاربران آن است که این تبلت از شیار microSD پشتیبانی نمی‌کند و احتمالا برای افرادی که قصد ذخیره‌سازی اسناد و مدارک‌های مهم کاری یا آرشیو‌سازی محتوای ویدئویی دارند مناسب نباشد.

دربخش سیستم دوربین، تنها یک سنسور واید ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 با فوکوس خودکار تشخیص فاز دیده می‌شود که می‌تواند از حالت فیلم‌برداری باکیفیت 4K و نرخ تصویربرداری ۳۰ فریم برثانیه پشتیبانی کند. ازسوی‌دیگر، بالا صفحه‌نمایش یک سنسور سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 طراحی شده است که قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت 1080p تا نرخ ۳۰ فریم برثانیه را دارد.

برای تامین انرژی، تبلت شیائومی پد ۶ از باتری ۸۸۴۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که با استفاده از شارژ ۳۳ وات‌ساعتی پشتیانی‌ می‌شود که ظرف مدت‌زمان ۲ تا ۳ ساعت از صفر تا صد شارژ می‌شود. ازسوی‌‌‌دیگر، تبلت موردبحث به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI Pad 14 عرضه می‌شود و درصورت عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جزو تبلت‌های سازگار با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ قرار می‌گیرد.

طراحی رنگ‌های ردمی پد SE

تبلت ردمی پد SE

در ادامه مراسم شیائومی، یک تبلت اقتصادی تحت‌عنوان ردمی پد SE معرفی شد که از مشخصاتی سخت‌افزاری نسبتا پایین برخوردار است. به‌عبارتی دقیق‌تر، ردمی پد SE به پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز است، البته خبری از سیم‌کارت و اتصال شبکه ۴G نخواهد بود. این تبلت در ۳ نسخه با حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود. اما حافظه داخلی به‌لطف پشتیبانی از کارت SD به یک ترابایت هم می‌رسد.

تبلت ردمی پد SE به صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی، روشنایی ۴۰۰ نیتی و پشتیبانی از ۱۶.۷ میلیون رنگ مجهز شده است. بدنه پشتی و فریم آن از جنس آلومینیوم است که با زخامت ۷.۳۶ میلی‌متری، وزن آن تنها ۴۷۸ گرم خواهد بود.

همچنین برای عکاسی، دوربین سلفی ۵ و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی برای ردمی پد SE در نظر گرفته شده است. ۴ اسپیکر در این دستگاه تعبیه شده است و از تکنولوژی صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی تغذیه می‌کند.

قیمت پایه تبلت ۱۱ اینچی شیائومی پد ۶ از ۳۹۹ یورو برای پیکربندی ۶ گیگابایت حافظه رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود و تا ۵۵۰ یورو افزایش می‌یابد. همچنین قیمت تبلت اقتصادی ردمی پد SE با پیکربندی پایه ۴ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به ۱۹۹ یورو می‌رسد. اگر می‌خواهید درباره معرفی سری شیائومی ۱۳ تی بخوانید می‌توانید با کلیک روی این لینک تمام جزئیات مربوط به آن را بخوانید.