هواوی تبلت میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی را معرفی کرد که عنوان اولین تبلت مجهز به نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر را یدک می‌کشد.

امروز کنفرانس مطبوعاتی هواوی در چین برگزار شد و هواوی در آن آخرین محصولات خود را شامل گوشی‌های سری میت ۶۰، ساعت واچ آلتیمیت، فری بادز پرو ۳ و تبلت میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی را معرفی کرد و در میان این دستگاه‌ها، تبلت میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی به‌عنوان پرچمدار این شرکت خودنمایی می‌کرد.

همان‌طور که از نامش پیداست، تبلت میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی هواوی از نمایشگر ۱۳.۲ اینچی بهره می‌برد و اولین تبلت جهان است که به نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر مجهز می‌شود. این نمایشگر از رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسلی، طیف رنگی P3، نسبت کنتراست یک میلیون به یک، روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، نسبت ابعاد ۳ به ۲ و مدولاسیون پهنای باند ۱۴۴۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین گواهی Rheinland Global Eye Protection 3.0 را برای محافظت از چشم دریافت کرده است.

با تعبیه دوربین سلفی درون ناچ، هواوی موفق شده تا حاشیه نمایشگر را به حداقل برساند که باعث شده این دستگاه با ۹۴ درصد بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه را در میان تبلت‌ها داشته باشد. همچنین ۲ سنسور در ماژول دایره‌ای شکل دوربین قرار می‌گیرد. با ضخامت فوق باریک ۵.۵ میلی‌متری هواوی موفق شده تا وزن این تبلت را به ۵۸۰ گرم برساند. این شرکت مدعی شده باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت جهان را در مقایسه با دستگاه‌هایی با ابعاد مشابه تولید کرده است.

میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی از تراشه کرین ۹۰۰۰ اس بهره می‌برد که در گوشی‌های هوشمند سری میت ۶۰ هم به‌کار رفته است. در‌کنار آن حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی قرار دارد، البته گزینه‌های کمتری هم قابل انتخاب خواهد بود.

برای خنک نگه‌داشتن پردازنده‌ها هواوی یک سیستم خنک‌کننده با صفحه گرافیتی ۵۲ هزار میلی‌متر مربعی به‌همراه صفحه مسی مجهز به مایع خنک‌کننده در میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی تعبیه کرده است. باتری بزرگ ۱۰۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی درون این تبلت تعبیه شده است که به لطف شارژ سریع ۸۸ واتی در عرض ۴۰ دقیقه ۸۵ درصد ظرفیت باتری و ۶۵ دقیقه ظرفیت کل باتری شارژ می‌شود.

میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی هواوی

برای پخش صدا، ۶ اسپیکر در ۲ کانال صوتی تعبیه شده است که ۲ بلندگو از فرکانس بالا و ۴ بلندگو از فرکانس پایین پشتیبانی می‌کنند. همچنین میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی گواهی صدای هواوی را دریافت کرده است و از قابلیت صدای سه‌بعدی یا فراگیر (spatial audio) پشتیبانی می‌کند. در ناچ نمایشگر، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور ToF برای اسکن سه‌بعدی تعبیه شده که بهترین دوربین این دستگاه به شمار می‌رود، زیرا در ماژول دوربین ۲ سنسور ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی قرار دارد.

از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از کدک‌های بلوتوث ۵.۲، AAC و LDAC اشاره کرد. این دستگاه به سیستم‌عامل HarmonyOS 4 مجهز شده است و نسخه نسل سوم قلم M-Pen همراه با آن عرضه می‌شود.

این قلم از تکنولوژی استارلایت (StarLight) با ۱۰ هزار سطح فشار مختلف بهره می‌برد که یعنی می‌تواند مقدار فشار قلم روی سطح تبلت را با این دقت تشخیص دهد. همچنین تاخیر آن می‌تواند به کمتر از یک میلی‌ثانیه برسد. با این قلم نوشتن و طراحی بسیار آسان‌تر می‌شود. همچنین از نظر دقت، ۲۰ درصد دقیق‌تر از قلم فعلی اپل پن (Apple Pen) است.

تبلت پرچمدار هواوی یعنی میت پد پرو ۱۳.۲ اینچی در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی عرضه می‌شود. همچنین گزینه‌های حافظه رم و داخلی متعددی برای آن در نظر گرفته شده است:

  • ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت معادل ۷۱۱ دلار
  • ۱۲ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت معادل ۷۸۰ دلار
  • ۱۲ گیگابایت + یک ترابایت معادل ۹۱۶ دلار
  • ۱۶ گیگابایت + یک ترابایت معادل ۹۵۷ دلار
  • ۱۶ گیگابایت + یک ترابایت با کیبورد و قلم معادل ۱۱۳۵ دلار

پیش‌فروش میت پد پرو ۱۳.۲ هواوی از امروز آغاز شده است و ۶ مهر ماه به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. البته این تاریخ برای عرضه آنها در داخل چین است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی این تبلت در بازار جهانی و ایران عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: