به‌نقل از یک افشاگر معروف توییتری، آیفون ۱۶ اولترا برای ارتباط با عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو به ۳ سنسور دوربین کوچک‌تر مجهز می‌شود.

همان‌طورکه می‌دانید، روز جمعه (۳۱شهریور ماه) فروش رسمی سری آیفون ۱۵ در سراسر جهان آغاز شد و کاربران با استقبال گرمی برای خرید آن اقدام کردند و این موضوع حتی تعجب تیم میدیریتی اپل را نیز برانگیخت. اکنون به‌نظر می‌رسد اخبار و شایعات درباره این سری تمام شده و احتمالا تنها گزارش‌های جدیدی درباره به‌روزرسانی‌های نرم‌‌افزاری و قابلیت‌های جدید آن بشنویم. افشاگران اساسا به گوشی‌های نسل جدید و عرضه نشده در بازار می‌پردازند، بنابراین سری آیفون ۱۵ برای آن‌ها و مخاطبان‌شان هیچ‌‌گونه ارزش خبری و جنجالی ندارد.

توییت ماجین بو درباره آیفون ۱۶ اولترا

یک افشاگر معروف توییتری X، بانام مستعار Majin Bu توییت‌های جذابی درباره نسل جدید آیفون ۱۶ منتشر می‌کند و از پسوند «اولترا» به‌جای پرو مکس استفاده کرده که باعث تعجب بسیاری از کاربران توییتری و خبرگزاری‌های حوزه فناوری شده است. طبق آخرین توییت ماجین بو، اپل قصد دارد ۳ سنسور جدید و کوچک‌تر را درکنار سنسورهای اصلی دوربین آیفون ۱۶ اولترا اضافه کند تا کاربران بتوانند با عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو کار متفاوتی انجام دهند.

باید یادآور شویم قبل از معرفی رسمی سری آیفون ۱۵، شایعاتی درباره اضافه شدن نسخه آیفون ۱۵ اولترا شنیدیم که درانتها این شایعه تحقق نیافت و تنها تراشه نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو به A17 Pro به‌جای Bionic تغییرنام یافتند. همین موضوع باعث شد تا برخی افراد تصور کنند سال آینده درکنار نسخه پرو و پرو مکس، اپل از مدل آیفون ۱۶ اولترا با تراشه A18 Ultra رونمایی خواهد کرد تا توانایی‌های منحصربه‌فردی مانند همگام‌سازی با عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به آن بی‌افزاید.

علاوه‌بر سنسورهای اصلی آیفون ۱۶ اولترا، افشاگر توییتری می‌گوید پرچمدار نسل جدید از ۳ سنسور کوچک‌تر بهره‌مند می‌شود تا بتواند با عینک هوشمند ویژن پرو ارتباط برقرار کند، اما هیچ‌گونه اشاره‌ای به هدف و کارایی آن‌ها نمی‌کند. همچنین باید خاطرنشان کنیم، تحلیلگر معروف حوزه فناوری و محصولات اپل، مینگ‌-چی کو می‌گوید سری آیفون ۱۶ از وای‌فای نسل هفتم برخوردار می‌شوند که سرعت ارتباط بی‌سیم را سریع‌تر می‌کند؛ این موضوع می‌تواند در پی همگام‌سازی آیفون ۱۶ اولترا و عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو اتفاق بی‌افتد.

سنسورهای کوچک آیفون ۱۶ اولترا

براین‌اساس، آیفون ۱۶ اولترا قابلیت اتصال کامل و بهره‌مندی از قابلیت‌های کامپیوتر پیشرفته ویژن پرو را خواهد داشت؛ همچنین ۳ سنسور جدید می‌تواند تمام محتوایی که توسط آیفون فیلم‌برداری می‌شود را به‌صورت هم‌زمان در ویژن پرو به‌نمایش گذاشت. ازسوی‌دیگر، Majin Bu می‌گوید نسخه‌های آمریکایی به دکمه‌ای مجهز می‌شوند که قادر است به حالت mmWave سوئیچ کند تا زمانی‌که اینترنت وای‌فای به زیر ۶ گیگارهرتز رسید کاربران بتوانند قدرت و پایداری اینترنت را حفظ کنند.

به‌نظر می‌رسد این قابلیت به دکمه اکشن اضافه شوند تا حاشیه‌های آیفون ۱۶ اولترا ازنظر ظاهری مشابه نسل‌های فعلی باشد؛ البته اضافه کردن یک دکمه درکنار سایر دکمه برای انجام تنها یک عملکرد بی‌معنا خواهد بود.علاوه‌براین، افشاگر موردبحث اشاره‌ای به آیفون ۱۶ استاندارد و آیفون ۱۶ پلاس می‌کند و می‌گوید هر دو مدل از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی ProMotion بهره می‌برند که یک ارتقا سخت‌افزاری بسیار جذاب در صفحه‌نمایش آیفون‌های پایه به‌شمار می‌رود.

اخبار مرتبط: