اپل آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.0.1 و watchOS 10.0.1 را برای تمامی آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند اپل واچ سازگار منتشر کرد و کاربران اکنون می‌توانند آن را برای رفع باگ‌های احتمالی دانلود کنند.

چند روز پس از انتشار رسمی سیستم‌عامل iOS 17 و watchOS 10، کمپانی اپل برای رفع باگ‌های موجود و پشتیبانی امنیتی از دستگاه‌ها یک آپدیت کوچک منتشر کرد. اصولا اولین آپدیت‌ها نرم‌افزاری با مشکلات زیادی مواجه هستند که باعث اختلال در نحوه عملکرد سیستم یا خالی شدن باتری آیفون‌ها و اپل واچ‌ها می‌شود. بنابراین اگر شما از کاربران گوشی‌‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل واچ سازگار با آی او اس ۱۷ و واچ او اس ۱۰ هستید، می‌توانید از آخرین آپدیت سیستم‌عامل اپل برای رفع باگ‌ها آن را دانلود کنید.

دانلود و نصب iOS 17.0.1

همان‌طورکه می‌دانید آپدیت جدید iOS 17.0.1 و watchOS 10.0.1 را می‌توان ازطریق منوی تنظیمات برای دستگاه‌های سازگار دانلود و نصب کرد. به‌بیانی دقیق‌تر، به بخش Setting > Software Update > Update بروید و سپس طبق دستورالعمل‌ها اقدام به نصب به‌روزرسانی نرم‌افزاری کنید. براساس پیامی که اپل منتشر کرد iOS 17.0.1 به رفع اشکالات امنیتی مهم و باگ‌ها در نحوه عملکرد آیفون‌ها می‌پردازد. به‌نظر می‌رسد غول کوپرتینویی می‌خواهد مشکلات سیستم‌عامل جدید قبل از عرضه رسمی که از فردا شروع می‌شود تاحد زیادی بهبود یابد.

علاوه‌بر iOS 17.0.1، اپل به‌روزرسانی watchOS 10.0.1 را برای رفع اشکلات و بهبود عملکرد ساعت‌های هوشمند معرفی کرده است. بنابراین اگر از اپل واچ ۴ و نسل‌های جدیدتر برخوردار هستید می‌توانید با استفاده از برنامه اختصاصی Apple Watch در آیفون‌تان اقدام به دانلود و نصب آن کنید. همچنین برای دانلود آپدیت نرم‌افزاری می‌توانید ازطریق مسیر General > Software Update > install اقدام کرده و آخرین نسخه را با اجرای دستورالعمل‌هایی که به شما نشان داده می‌شود به‌سادگی نصب کنید.

دانلود و نصب watchOS 10.0.1

باید درنظر داشته باشید به‌روزرسانی سیستم‌عامل watchOS 10.0.1 روی اپل واچ‌ها بیشتر از یک ساعت زمان خواهد برد؛ برهمین‌اساس پیشنهاد می‌کنیم ساعت هوشمندتان را به شارژر متصل کرده یا از داشتن ۵۰ درصد شارژ باتری اطمنیان حاصل کنید. همچنین، برای انتقال داده ساعت و آیفون باید در نزدیکی یک‌دیگر بوده و از اینترنت پایدار بهره‌مند باشند. یادآوری می‌شود فردا (۳۱ شهریور) اپل واچ اولترای نسل دوم، اپل واچ سری ۹ درکنار سری آیفون ۱۵ به‌صورت رسمی وارد بازار جهانی می‌شوند.

اخبار مرتبط: