اپل قصد دارد پس از آیفون و ایرپاد پرو، بقیه دستگاه‌های خود شامل ایرپاد، ایرپاد مکس، مدل‌های مختلف مگ‌سیف و لوازم جانبی iMac را به درگاه تایپ سی مجهز کند.

هفته گذشته رویداد Wonderlust اپل برگزار شد که در آن از سری آیفون ۱۵ و ایرپاد پرو ۲ با درگاه تایپ سی رونمایی شد. پیش از این اپل از درگاه لایتنینگ در آیفون‌ها و برخی از محصولات خود استفاده می‌کرد و اکنون با جایگزینی آن در آیفون ۱۵ و کیس شارژ ایرپاد پرو ۲ (نسخه تایپ سی)، محصولات کمی از این شرکت باقی مانده است که به درگاه تایپ سی مجهز نیستند.

در حقیقت آیفون‌های ۱۴، ۱۳ و SE، آیپد نسل ۹، ایرپادهای نسل ۲ و ۳، ایرپاد مکس، اپل پنسیل نسل ۱، مجیک کیبورد (برای مک)، مجیک موس، مجیک ترک‌پد و چندین سری آداپتور و سیم، محصولات اپل هستند که در حال حاضر با درگاه لایتنینگ به‌فروش می‌رسند.

درگاه تایپ c اپل

مارک گورمن، تحلیلگر حوزه اپل در آخرین جلد مجله Power On اعلام کرد که به‌زودی دستگاه‌های بیشتری به درگاه تایپ سی مجهز می‌شوند. او درباره زمان این اتفاق هم اطلاعاتی را در اختیار گذاشت. براین اساس، اول مجیک موس، مجیک ترک‌پد و مجیک کیبورد به درگاه تایپ سی مجهز می‌شوند که درکنار آی‌مک بعدی (iMac) عرضه خواهند شد.

در مرحله دوم، ایرپاد جدید با درگاه تایپ سی روی کیس شارژ سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. سپس ایرپاد مکس با درگاه مذکور عرضه می‌شود. او تاریخی را برای عرضه ایرپاد مکس مشخص نکرد، اما در گذشته مدعی شده بود که این دستگاه در بهترین حالت سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

در آخر گورمن گفت که پک مگ‌سیف و شارژر مگ‌سیف Duo در آینده‌ای نامعلوم به درگاه تایپ سی مجهز خواهند شد. پک مگ‌سیف درحقیقت یک پاور بانک است که با آن می‌توان گوشی را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. مگ‌سیف Duo هم یک شارژر بی‌سیم است که از ۲ بخش برای شارژ‌دهی استفاده می‌کند و به‌همین دلیل می‌توان به‌صورت همزمان ۲ دستگاه را با آن شارژ کرد.

اخبار مرتبط: