کمپانی چینی امسال قصد دارد اولین خودروی الکتریکی شیائومی را با باتری 101 کیلووات ساعتی معرفی کند.

شرکت شیائومی با هدف تولید تلفن همراه تاسیس شد، اما بعد از مدتی به سراغ تولید طیف وسیعی از لوازم الکتریکی رفت. هم اکنون این کمپانی در حال پیشبرد برنامه خود برای تولید یک خودروی خودران الکتریکی است.

طبق آخرین گزارش‌ها، این شرکت تقریباً آماده معرفی اولین خودروی الکتریکی خود است و حتی اطلاعات باتری و جزئیات قیمت را منتشر کرده است.

بر اساس منابع به‌دست آمده، به نظر می‌رسد خودروی برقی آینده شیائومی، به‌نام مودنا یا MS11 به یک بسته باتری لیتیوم یونی ۱۰۱ کیلووات ساعتی مجهز شده است که دارای ولتاژ ۷۲۶.۷ ولت و ۱۳۹ آمپر ‌ساعت است.

جدا از نکات فنی، برچسب باتری نشان می‌دهد که اولین خودروی الکتریکی شیائومی می‌تواند با ولتاژ ۸۰۰ ولت شارژ سریع عرضه شود که در مقایسه با بسته‌های ۴۰۰ ولتی رقبا، از مدت شارژ کوتاه‌تری برخوردار است. این باتری با وزن ۶۴۲ کیلوگرم، از چگالی انرژی 157 وات ساعت بر کیلو‌گرمی بهره برده است.

اولین ماشین الکتریکی شیائومی به زودی عرضه می‌شود

شیائومی MS11 به تبعیت از اکثر سدان‌های جدید بازار به فرم لیفت‌بک طراحی شده که احتمالا در بهبود آیرودینامیک آن موثر است. چراغ‌ها و سپر جلوی آن تا حدودی یادآور محصولات مک‌لارن است. حسگر لیدار روی سقف شیشه‌ای، دستگیره مخفی شونده درها، مسیرهای عبور جریان هوا در گلگیرهای جلو و عقب، لوگوی MI در مرکز رینگ‎‌ها از دیگر موارد قابل اشاره در نمای ظاهری شیائومی MS11 به شمار می‌آید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت شیائومی قصد دارد این خودرو را در کنار گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی خود شیائومی ۱۴ رونمایی کند.

شیائومی اعلام کرد قصد دارد کاملا مستقل خودروی جدید را تولید کند اما اگر برای تامین برخی قطعات خارجی مجبور به همکاری با بعضی شرکت‌ها شود، قیمت این خودرو افزایش خواهد یافت.

باید دید با وجود تمام این قابلیت‌ها در خودروی جدید شیائومی، این کمپانی می‌تواند با رقیبان سرسختی همچون سونی و هوندا مقابله کند یا خیر؟

خبر مرتبط: خودروی اپل در آریزونا رویت شد