استودیو لاریان طی مصاحبه‌ای با یک کانال یوتیوبی اعتراف کرد که نگرانی‌های زیادی از دریافت نمره پایین از منتقدان به‌دلیل باگ‌های متعدد در بازی Baldur’s Gate 3 داشتند.

مدیرعامل استودیو لاریان، سوئن وینک، درمصاحبه‌ای با کانال یوتیوبی Dungeons & Dragons اعتراف کرد که تیم توسعه‌دهنده بازی Baldur’s Gate 3 به‌دلیل باگ‌های احتمالی درنسخه آزمایشی، ترس زیادی از دریافت امتیاز بسیار پایین داشتند؛ این موضوع نشان می‌دهد چرا نسخه‌های آزمایشی تنها چندروز قبل از انتشار نسخه PC دردسترس قرار گرفت.

درادامه صحبت‌ها، مدیرعامل استودیو لاریان اظهار کرد که نگرانی‌‌های گسترده‌ای از گرفتن نمره پایین ۶/۱۰ یا 7/10 از منتقدان Baldur’s Gate 3 داشتند. البته این تنها یک ذهنیت منفی در تیم بود که باعث می‌شد از انتشار بازی خودداری کنیم؛ درصورتی‌که باگ‌های احتمالی آن‌طور که تصور می‌کردیم شدید و غیرقابل‌تحمل نبودند. به‌نظر می‌رسد چیزی که استودیو لاریان را بیشتر از همه می‌ترساند ازدست رفتن تلاش‌های چندساله و صدها میلیون دلار هزینه بود که برای ساخت بازی Baldur’s Gate 3 صرف شده بود.

البته همیشه راهی برای بازگشت و پایدار کردن باگ‌های بازی وجود دارد؛ برای مثال، بازی Starfield ،Armored Core یا ده‌ها بازی ویدئویی دیگر از باگ‌ و لگ‌های فراوانی برخوردار بودند یا هستند که تیم توسعه‌دهنده با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اقدام به رفع آن‌ها می‌کند. اما جالب‌تر آنکه سوئن وینک اشاره کرد حتی ترس داشتند که از نظر داستانی نیز با بازخوردهای منفی گیمرها مواجه شوند.

نسخه جدید بازی Baldur's-Gate-3-

باوجود ترس‌های شدید استودیو لاریان، همه‌چیز به‌خوبی پیش رفت و پلیرها در پلتفرم‌های مختلف واکنش‌های مثبتی نسبت‌به بازی داشتند. براساس گزارش‌ها و نظرات کاربران، بازی Baldur’s Gate 3 از داستان و ماجراجویی‌ها با رویکردی متفاوت برخوردار بود که باعث شد مورد توجه قرار بگیرد. درهمین‌راستا، ونیک می‌گوید خوشحالیم که بازی دروازه بالدور ۳ مورد توجه و قدردانی پلیرها قرار گرفت.

درحقیقت، بازی Baldur’s Gate 3 مانند سایر بازی‌‌های ویدئویی با اشکالات و باگ‌های متعددی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، اما تیم توسعه‌دهنده در استودیو لاریان به‌طور پیوسته برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند و آپدیت‌های جدید را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. مدیر انتشارات Michael Douse اظهار کرد آخرین به‌روزرسانی برای جبران باگ‌ها و کاهش عملکرد بازی در Act 3 دردسترس قرار گرفت، اما آپدیت‌های بیشتری برای پایداری بازی و راحتی پلیرها منتشر خواهد شد.

آمار‌ها در پایگاه استیم و IGN نشان می‌دهد بازی Baldur’s Gate 3 توانسته قلب و روح بسیاری از گیمرها و منتقدان را به‌دست آورد. استودیو لاریان هنوز اطلاعاتی درباره فروش بازی در پلتفرم‌ها و سرویس‌ها را به‌صورت رسمی منتشر نکرده، اما سفارت بلژیک اعلام کرد که این بازی تا هفته‌سوم پس از عرضه اولیه در سرویس استیم ۵.۲ میلیون نسخه فروش داشته است. هنوز اطلاعاتی درباره پلتفرم PS5 و سرویس GOG گزارش نشده، اما انتظار می‌رود در آنجا هم رکورد خوبی به‌جای گذاشته باشد. همچنین، انتشار نسخه این بازی برای پلتفرم Xbox می‌تواند فروش و سود خالص را برای استودیو لاریان افزایش دهد.

اخبار مرتبط: