چگونه نام پروفایل و کاربری خود در اینستاگرام را تغییر دهیم؟ مراحل تغییر نام کاربری در اینستاگرام چگونه است؟ با ما در ادامه همراه باشید.

اینستاگرام، بیشتر از یک برنامه برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های مسافرت یا لحظات خانوادگی است؛ این برنامه فرصتی را برای نمایش هنر عکاسی به شما می‌دهد. با ظهور دوربین‌های قدرتمند در گوشی‌های هوشمند، تولید و اشتراک‌گذاری محتوای جذاب بصری آسان‌تر از همیشه شده است، البته به شرط داشتن فضای کافی و اینترنت پرسرعت!

گاهی یک پروفایل نیاز به تغییر نام دارد و کاربر بنا به دلایل شخصی می‌خواهد که نام کاربری خود را تغییر دهد. اگر شما هم قصد دارید نام پروفایل یا کاربری خود را تغییر دهید با ما همراه باشید تا تنها با چند گام ساده این کار را انجام دهید.

تغییر نام پروفایل اینستاگرام

نحوه تغییر نام پروفایل اینستاگرام

نام پروفایل اینستاگرام شما یک فرصت خوب برای ایجاد هویت آنلاین منحصربه‌فرد شما است و می‌توان گفت جنبه‌ای سرگرم‌کننده و مهم در پروفایل اینستاگرام شما دارد. می‌توانید از حروف، اعداد، نقطه و زیرخط برای نام نمایه خود استفاده کنید.

برای تغییر نام اکانت اینستاگرام خود، مطمئن شوید که برنامه را نصب‌ کرده‌اید و گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون شما به اینترنت وصل است. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه اینستاگرام را در دستگاه اندروید یا iOS خود باز کنید (روند در هر دو برنامه تلفن همراه یکسان است.)
2- روی نماد پروفایل خود در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.
3- گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
4- برای تغییر نام اینستاگرام روی کادر متنی Name ضربه بزنید.
5- نام جدید خود را تایپ کنید. 
6- در نهایت برای اعمال تغییرات روی علامت آبی روشن در گوشه سمت راست ‌بالا ضربه بزنید.

هنگامی که به صفحه پروفایل خود بازگردید، متوجه خواهید شد که نام اینستاگرام شما با موفقیت تغییر کرده است.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام

پس از تغییر نام پروفایل اینستاگرام خود، شاید بخواهید یک نام کاربری جدید را برای اکانت خود انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که نام پروفایل و نام کاربری در اینستاگرام اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. نام پروفایل شما که در زیر آیکون پروفایل قرار دارد، لازم نیست منحصربه‌فرد باشد و می‌توان آن را با ایموجی‌ها یا کاراکترهای خاص شخصی‌سازی کرد. از طرف دیگر، نام کاربری اینستاگرام شما که در بالای پروفایل نمایش داده می‌شود، به‌عنوان شناسه متمایز شما عمل می‌کند و بنابراین باید منحصربه‌فرد باشد.

برای تغییر نام کاربری اینستاگرام خود، کافی است همان مراحل بالا را تکرار کنید، با این تفاوت که در مرحله چهارم شما باید کادر Username را انتخاب کنید. سپس نام کاربری موردنظر خود را وارد کنید.

همان‌طور که اشاره شد، نام کاربری اینستاگرام شما باید منحصربه‌فرد باشد؛ بنابراین اگر نام کاربری که انتخاب می‌کنید در دسترس نباشد، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد. در صورت در دسترس نبودن نام کاربری مورد نظر، می‌توانید یک نام دیگر را جایگزین یا با استفاده از نقطه یا زیرخط آن را تغییر دهید. در نهایت روی تیک آبی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شود.

درصورتی‌‌که بخواهید به نام کاربری قبلی خود برگردید، می‌توانید این کار را انجام دهید. اینستاگرام نام کاربری قبلی شما را به مدت ۱۴ روز حفظ می‌کند. پس از این مدت نام کاربری در دسترس سایر کاربران قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

نام پروفایل و کاربری بخش‌های مهم یک اکانت اینستاگرامی هستند که هر کدام اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. برای نام پروفایل، شما می‌توانید از هر نوع نام یا کاراکتری استفاده کنید، اما نام کاربری باید منحصربه‌فرد باشد. در این مقاله شما را با مراحل تغییر نام پروفایل و کاربری آشنا کردیم. با استفاده از مراحل بالا شما می‌توانید به‌راحتی و تنها با چند گام ساده نام نمایه و کاربری خود را تغییر دهید.