براساس پایگاه اطلاعاتی استیم، بازی ویدئویی Starfield توانست با ۲۸۷,۷۰۸ کاربر فعال بهصورت همزمان از بازی Skyrim و Fallout 4 پیشی بگیرد.
روز گذشته، بازی ویدئویی Starfield توانست با کسب ۲۸۷,۷۰۸ کاربر همزمان فعال در پلتفرم استیم از بازی Skyrim که حدود ۱۲ سال پیش عرضه شد پیشی بگیرد و در فهرست ۳۰ بازی برتر تاریخ استیم قرار بگیرد. البته باید یادآور شویم که این بالاترین پیک همزمانی یک بازی ویدئویی ساخت استودیو بتسدا محسوب نمیشود؛ هشت سال قبل، این سازنده با عرضه «Fallout 4» توانست به ۴۷۲ هزار پلیر همزمان دست پیدا کرد. یک گزارش تایید میکند که بهدلیل قوانین مایکروسافت، بخش قابلتوجهی از پلیرها ترجیح میدهند ازطریق Microsoft Store و سرویس اشتراکی Games Pass بهبازی دسترسی داشته باشند.
مدتها پیش، مایکروسافت انتشار دقیق تعداد پلیرها و اشتراکهای فروخته شده را متوقف کرد؛ بههمیندلیل هیچکس اطلاع دقیقی از فروش سرویسها ندارد. باوجوداین، پنجشنبه هفته گذشته، استودیو Bethesda بهصورت رسمی اعلام کرد که بازی نقشآفرینی-علمی تخیلی Starfield به بزرگترین بازی ساخته توسط این کمپانی تبدیل میشود که اکنون بیشتر از شش میلیون پلیر در تمامی پلتفرمها دارد.
بهنظر میرسد استودیو بتسدا قصد دارد برای مدتزمان طولانی پلیرهای حرفهای را بازی Starfield درگیر کند. گزارشها از خبرگزاریهای حوزه گیمینگ نشان میدهد چندین بسته الحاقی قابل دانلود (DLC) مانند Shattered Space برای گسترش نسخه اصلی عرضه میشود؛ همچنین بهروزرسانیهای رایگان و نسخههای ماد ازدیگر برنامههای این استودیو برای نگه داشتن پلیرها است. کارگردان بازی، تاد هاوارد، درمصاحبهای با مجله فامیستو بیان کرد که ابزارهای ماد از سال ۲۰۲۴ رسما دراختیار کاربران قرار میگیرد.
ازدیدگاه بسیار از پلیرهای جدید ممکن است انتشار نسخههای ماد در سال ۲۰۲۴ کمی دیرهنگام باشد، اما استودیو بتسدا هیچ نسخه الحاقی یا مادی را زودتر از سهماه پس از انتشار نسخه اصلی معرفی نمیکند؛ برهمیناساس میتوان گفت تعجبآور نیست که سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه نسخههای موردبحث باشیم. بهعبارتی دقیقتر، بازی Skyrim در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ رسما منتشر شد، اما ابزارهای ماد درتاریخ ۷ فوریه ۲۰۱۲ دراختیار کاربران قرار گرفت یا Fallout 4 دهم نوامبر ۲۰۱۵ عرضه شد و ابزارهای مادینگ در نسخه بتا باز PC درتاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۶ دردسترس قرار گرفتند.
برایناساس، میتوان حدس زد که ابزارهای مادینگ احتمالا تا سهماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی دردسترس گیمرها و مادیستها قرار میگیرد. بهنظر میرسد نبود جعبهابزار بازیسازی (Gaming Tooolkit) برای مادیستها باعث نشد که این جامعه بزرگ از ساخت مادهای متعدد به بالابردن کیفیت جلوههای بصری و گیمپلی بازی نپردازند. روز شنبه هفته جاری، مادیست مشهور، Halk Hogan، از انتشار نسخه ماد Starfield HD Reworked Project خبر داد که کیفیت Starfield را بدون کوچکترین آسیبی به گیمپلی و عملکرد بازی، بهبود میبخشد.
اخبار مرتبط:
Array