تی‌اس‌ام‌سی ادعا می‌کند که کمبود کارت گرافیکی هوش مصنوعی شرکت انویدیا و سایر شرکت‌ها ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.

شرکت تی‌اس‌ام‌سی اعلام کرد تقاضای زیاد در بخش هوش مصنوعی باعث شده شرکت با کمبود کارت گرافیکی مواجه شود. به احتمال زیاد این کمبود تا یک سال‌و‌نیم دیگر طول می‌کشد. رئیس هیئت مدیره تی‌اس‌ام‌سی اعلام کرد که در این کسب وکار به دلیل افزایش توسعه GenAI، شاهد افزایش سفارشات مربوط به شرکت انویدیا و شرکای آن بوده است.

 رئیس هیئت مدیره تی‌اس‌ام‌سی تکرار کرد که مشکل گلوگاه در بسته‌بندی CoWoS همچنان ادامه دارد و این شرکت انتظار چنین افزایشی را در حجم سفارشات تا سال ۲۰۲۳ نداشت. تی‌اس‌ام‌سی شاهد افزایش سه برابری سفارش‌های معمول بوده، به‌ ویژه برای خدمات بسته‌بندی CoWoS که این فرآیند سهم بزرگی در تولید کارت گرافیکی هوش مصنوعی دارد.

کارت گرافیکی سامسونگ

با این حال این شرکت بیان کرده است که آنها در حال کار بر روی تسهیلاتی برای پاسخگویی به بخش هوش مصنوعی هستند. شرکت تی‌اس‌ام‌سی بر روی گسترش امکانات تمرکز دارد. اما افزایش امکانات توسط شرکت، بلندمدت است و انویدیا که در حال حاضر در کانون توجه قرار دارد، نمی‌تواند برای مدت طولانی صبر کند.

طبق گزارش‌ها، شرکت‌هایی مانند اینتل و سامسونگ با انویدیا همکاری می‌کنند تا سهم خود را از بازار هوش مصنوعی با تامین قطعات لازم برای تولید پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی، مانند بسته‌بندی حافظه HBM و کارت گرافیک، به‌دست آورند.

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ سهم بزرگی از سفارشات حافظه HBM را از انویدیا به‌دست آورده است، به این امید که مسئولیت بسته‌بندی بعدی را به‌عهده بگیرد.

اخیرا، هر دو شرکت ای‌ام‌دی و انویدیا اعلام کرده‌اند که درآمد آنها مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به صدها میلیارد دلار برسد. اما با توجه به محدودیت‌های عرضه و این واقعیت که راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارخانه‌های جدید به این زودی‌ها انجام نمی‌شود، این هدف ممکن است کمی دور از ذهن باشد.

خبر مرتبط: اینتل با هوش مصنوعی شارژدهی لپ‌تاپ‌ها را بهبود می‌بخشد