در پوستری جدید از شیائومی تاریخ رویداد این شرکت مشخص شده است و بنابراین ۴ مهر ماه شاهد رونمایی از ۲ پرچمدار جدید یعنی ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو خواهیم بود.

شیائومی بالاخره تاریخ برگزاری رویداد پرده‌برداری از پرچمداران جدیدش از سری ۱۳ تی را اعلام کرد. این رویداد قرار است ۴ مهر ماه در شهر برلین، پایتخت آلمان برگزار و به‌صورت زنده از کانال‌های شبکه اجتماعی این شرکت پخش شود. در پوستر تبلیغاتی، مشخص شده است که سری ۱۳ تی شیائومی به دوربین‌های لیکا مجهز شده است.

براساس گزارش‌ها، سری پرچمداران جدید شیائومی از ۲ گوشی ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو تشکیل شده که نسخه پرو درحقیقت همان گوشی ردمی K60 اولترا با عرضه محدود در بازار چین و تغییر نام تجاری و تغییرات اندک سخت‌افزاری است. در ادامه مشخصات سری ۱۳ تی مشاهده می‌شود.

تاریخ رویداد شیائومی

هر ۲ گوشی ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو شیائومی از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن 1.5K و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برند. رابط کاربری MIUI 14 برپایه اندروید ۱۳ برای هر ۲ مدل در نظر گرفته شده است و به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند.

۱۳ تی شیائومی به تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ و حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز شده است، اما نسخه پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد. هر ۲ گوشی حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی دارند، اما ۱۳ تی پرو علاوه‌بر آن، گزینه ۵۱۲ گیگابایتی هم دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۲۰ واتی نیز برای ۲ دستگاه درنظر گرفته شده است.

در بقیه بخش‌ها هم تفاوتی میان ۲ نسخه دیده نمی‌شود. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در پانچ هول روی نمایشگر قرار می‌گیرد. ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX707 سونی با لرزه‌گیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال پریسکوپی ۲ برابری در پنل پشتی تعبیه شده است. از دیگر مشخصات ۲ پرچمدار می‌توان به وای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۴ و IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد.

اخبار مرتبط: