شیائومی قصد دارد به تقلید از اپل، محصول جدید خود، سری شیائومی ۱۴ را با قاب تیتانیومی عرضه کند.

طبق اطلاعات به دست آمده، شیائومی در حال آماده سازی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود به نام سری شیائومی ۱۴ است. به نظر می‌رسد که شیائومی استراتژی خود را از نظر ویژگی‌های گوشی هوشمندش، با اپل هماهنگ خواهد کرد.

افشاگر معروف DigitalChatStation، اطلاعاتی را در مورد سری ۱۴ شیائومی به اشتراک گذاشت. طبق این اطلاعات، انتظار می‌رود این نسخه مجهز به پوشش محافظ شیشه‌ای نانو سرامیکی برای نمایشگر خود، قاب میانی آلیاژی تیتانیوم محکم و پنل پشتی سرامیکی خواهد بود.

اپل قصد دارد، گوشی سری آیفون ۱۵ را در ۲۱ شهریور ماه به بازار عرضه کند. بر اساس اطلاعات، این گوشی با قاب آلیاژی تیتانیوم عرضه خواهد شد. آلیاژ تیتانیوم یک ماده قوی و سبک وزن است که اغلب در صنعت هوافضا و دفاعی استفاده می شود. این آلیاژ در برابر خوردگی و سایش مقاوم است. بنابراین، انتظار می‌رود که استفاده از این آلیاژ در ساخت گوشی‌ها باعث افزایش مقاومت گوشی در برابر ضربه خواهد بود.

سری ۱۴ شیائومی با قاب تیتانیومی

بر اساس پست منتشر شده در سایت ویبو، گوشی شیائومی ۱۴ پرو اولین گوشی هوشمند اندرویدی خواهد بود که به قاب آلیاژی تیتانیوم مجهز می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده، شیائومی ۱۴ پرو از تراشه SM8650 استفاده خواهد کرد که این نام به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اشاره دارد.

شایعات حاکی از آن است که گوشی شیائومی ۱۴ پرو به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و یک شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی مجهز خواهد بود. این گوشی اولین محصول پرچمدار این کمپانی است که با ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه UFS 4.0 ارائه می‌شود.

انتظار می‌رود دوربین پشتی این محصول نیز از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی بهره ببرد. همچنین دوربین اصلی این گوشی را می‌توان با یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین زوم پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی جفت کرد.

باید دید قیمت گوشی سری ۱۴ شیائومی با اضافه شدن قابلیت‌های زیاد و بدنه تیتانیومی در مقایسه با شیائومی ۱۳ پرو چقدر تغییر خواهد کرد.

خبر مرتبط: سری شیائومی ۱۴ با باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شوند