گوگل از ۲ ابزار جدید وابسته به هوش مصنوعی برای Gboard یا همان کیبورد گوگل رونمایی کرد که اشتباهات نگارشی، املایی و دستور زبان کاربر را تصحیح می‌کند.

کیبورد گوگل یا همان Gboard یکی از بهترین کیبوردهای اندرویدی به‌شمار می‌رود. در آخرین به‌روزرسانی نسخه بتا (نسخه ۱۳.۴)، گوگل قابلیت جدیدی را با نام Proofread به این کیبورد اضافه کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی اشکالات متن را تشخیص داده و آنها را اصلاح می‌کند، با این حال نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مانند Grammarly نیست.

تصحیح دستور زبان با هوش مصنوعی کیبورد گوگل

به گزارش وب‌سایت خبری 9To5Google، در بخش ابزارهای Gboard گزینه Proofread اضافه شده است و با انتخاب آن، این قابلیت محتوای تایپ شده را بررسی می‌کند و متنی تصحیح شده از نظر دستور زبان (گرامر)، املا و علامت‌گذاری ارائه می‌دهد. براساس تصاویر منتشر شده، احتمالا با کلیک روی علامت لایک روی متن تصحیح شده می‌توان آن را جایگزین متن قبلی کرد. همچنین گزینه دیگری برای نادیده گرفتن و حفظ متن قبلی وجود دارد.

درکنار گزینه Proofread، گزینه Fix it هم به کیبورد گوگل اضافه شده است که ایرادات متن را بدون اعلام تصحیح می‌کند و نیازی به تایید کاربر ندارد.

Gboard

قابلیت Fix it هم در منوی ابزار Gboard قرار می‌گیرد. پس از انتخاب این قابلیت، پیامی ظاهر می‌شود که نحوه عملکرد این سرویس را به‌ این شکل توضیح می‌دهد: «متن در ابتدا با قابلیت proofread ارزیابی می‌شود و سپس به سرورهای گوگل فرستاده تا تجزیه شده و متن جایگزین تولید شود». پس از آن گزینه تایید شرایط و ضوابط روی صفحه به‌نمایش در می‌آید که کاربر درصورت علاقه به استفاده از قابلیت Fix it باید موافقت خود را اعلام کند.

مشخص نیست که چه زمانی این ۲ قابلیت به نسخه اصلی اضافه می‌شوند، اما این سیستم به‌دلیل این‌که بر مبنای هوش مصنوعی است، نیازمند آزمایش‌ است. البته زمان زیادی تا عرضه نسخه عمومی آن باقی مانده است. اگرچه گوشی‌های اندرویدی با سیستم‌عامل اندروید می‌توانند از Gboard استفاده کنند، احتمالا به‌زودی سامسونگ هم از ابزار هوش مصنوعی خود در samsung keyboard برای تصحیح غلط‌های نگارشی، املایی و دستور زبان رونمایی خواهد کرد.

البته ۲ ابزار جدید فعلا فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کنند، با این حال برای کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست، بسیار مفیدتر است.

اخبار مرتبط: