به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، تاریخ عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل کمبود زنجیره تامین سنسورهای دوربین تا ۴ هفته به‌تاخیر می‌افتد.

براساس آخرین اخبار، کمپانی اپل از سری آیفون ۱۵ درکنار ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ نسل دوم در مراسم «Wonderlust» رونمایی می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد که تاریخ عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل استفاده از سنسورهای تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۶ برابری با ۴ هفته تاخیر روبه‌رو می‌شود. یک منبع آگاه خبری در توییتر X ادعا کرد کمپانی سونی نمی‌تواند سنسورهای پریسکوپی مورد نیاز اپل را در موعد مقرر آماده کند؛ برهمین‌اساس عرضه جهانی این نسخه حداقل تا یک ماه با تاخیر انجام می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید نسخه‌های پرو مکس محبوب‌ترین مدل‌ها هستند که قطعا آیفون ۱۵ نیز از این قاعده مستثنی نیست، چراکه از نوآوری‌های فراوانی برخوردار می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به تراشه A1 بایونیک با معماری ۳ نانومتری ‌TSMC اشاره کرد که قدرت پردازشی و عملکرد گرافیکی بسیار بالایی دارد. افشاگر معروف که با نام مستعار Rvegnus فعالیت می‌کند تایید کرد آیفون ۱۵ پرو مکس تا یک ماه با تاخیر وارد بازار می‌شود و می‌تواند باعث ضررهای چندین میلیون دلاری برای غول ساکن کوپرتینو به‌همراه داشته باشد.

 آیفون ۱۵ پرو مکس

سنسور تله‌فوتو پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس از قابلیت زوم ۶ برابری بهره‌مند می‌شود که به دستگاه پرچمدار اپل اجازه می‌دهد توانایی رقابت با گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۴ اولترا را در آینده داشته باشد. کمپانی ژاپنی سونی به‌دلیل دلایلی نامعلوم نمی‌تواند تولید سنسورهای پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس را تحویل دهد؛ بنابراین اگر آیفون بخواهد به ‌زمان‌بندی اعلام شده پایبند باشد باید با کمپانی جدیدی قرارداد همکاری امضا کند تا بتوانند با مشارکت سونی هرچه سریع‌تر اقدام به‌تولید سنسورهای پریسکوپی کنند.

باتوجه‌به موضوع مطرح‌شده، هنوز جزئیات موثقی دردست نیست و تنها برخی شایعات پیرامون رویداد به‌گوش می‌رسد که می‌تواند برای گمراهی کاربران و علاقه‌مندان حوزه فناوری منتشر شود. هفته گذشته نیز کمپانی مشهور اپل اقدام به ارسال دعوت‌نامه‌های رویداد Wonderlust کرد تا همگی در تاریخ دوازدهم سپتامبر برابر با ۲۱ شهریور برای حضور در معارفه سری آیفون ۱۵ آماده شوند. پیشنهاد ما آن است که تا زمان برگزاری مراسم صبور باشید و شایعات را باجدیت دنبال نکنید.

در انتها یادآور می‌شویم آیفون ۱۵ پایه و پلاس از فناوری داینامیک آیلند در بالای صفحه‌نمایش برخوردار می‌شود تا طراحی نسخه‌های استاندارد به پرو یک قدم نزدیک‌تر شود. ازسوی‌دیگر، تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ از درگاه تایپ سی با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت بهره می‌برند که به انتقال سریع داده و شارژ کمک شایانی می‌کند. همچنین، در مدل‌های پرو نیز از فریم تیتانیومی برای مستحکم‌تر کردن بدنه و کاهش وزن استفاده می‌شود که بسیار کاربردی خواهد بود.

اخبار مرتبط: