وب‌سایت Sam Insider در گزارشی اختصاصی قیمت تب اس ۹ FE و تب اس ۹ FE پلاس را اعلام کرد که با وجود ارتقا کوچک پردازنده، قیمت بالایی دارد.

در رویداد آنپکد سامسونگ، سری تب اس ۹ معرفی شد. تبلت‌های این سری به بهترین سخت‌افزارهای موجود در بازار مانند نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و صفحه‌نمایش امولد مجهز شده‌اند و جزو بهترین تبلت‌های حال حاضر به حساب می‌آیند. سامسونگ در کنار آنها از تبلت‌های میان رده سری FE رونمایی می‌کند که با قیمت پایین‌تر، برای افراد بیشتری در دسترس هستند.

البته بهترین سخت‌افزارها در این تبلت‌ها به‌کار نمی‌روند تا قیمت آنها پایین بماند، اما به رابط کاربری One UI سامسونگ مجهز شده‌اند که طرفداران زیادی دارد. همچنین قابلیت استفاده از قلم S-Pen در آنها وجود دارد. یکی دیگر از علت‌هایی که باعث می‌شود کاربران به خرید این تبلت‌ها علاقمند باشند، بهره‌مندی از اکوسیستم سامسونگ است و برخی از کاربران حاضرند همه دستگاه‌های خود را از برند سامسونگ تهیه کنند.

آخرین تبلت میان‌رده سامسونگ، تب اس ۷ FE است و پس از آن خبری از تب اس ۸ FE نبود. این دستگاه از نمایشگر ۱۲.۴ اینچی TFT LCD با رزولوشن ۱۶۰۰ پیکسلی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتزی بهره می‌برد. مدل 5G آن به تراشه اسنپدراگون 750G و نسخه وای‌فای آن به تراشه 778G مجهز شده بود. نکته قابل توجه در خصوص این تبلت، پشتیبانی از حالت DeX، نیاز بسیاری از کاربران به لپ‌تاپ را پاسخ می‌داد.

با گذشت بیش از ۲ سال از عرضه این تبلت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، زمان آن رسیده تا سامسونگ تب اس ۹ FE و تب اس ۹ FE پلاس را راهی بازار کند. اگرچه هنوز تاریخ عرضه رسمی ۲ تبلت اعلام نشده است، اما احتمالا سامسونگ مهر ماه این دستگاه‌ها را در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ درکنار رابط کاربری One UI 6 معرفی کند.

قیمت سامسونگ گلکسی تب S9 FE و S9 FE+

براساس شایعات قبلی، تب اس ۹ FE، به تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ مجهز می‌شود که همان تراشه به‌کار رفته در گلکسی A54 است. اگرچه این تراشه از اسنپدراگون 778G بهره می‌برد، عملکرد آن تفاوت چندانی ندارد و با توجه به قیمت لو رفته این دستگاه در اروپا، کمی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد.

در گزارشی اختصاصی از وب‌سایت خبری Sam Insider، قیمت‌های این تبلت در پایگاه اطلاعاتی یک خرده‌فروش قرار گرفته است. پیش از این هم قیمت‌های گلکسی A14 و اس ۲۱ FE از همین خرده‌فروش توسط این وب‌سایت منتشر شده بود و با قیمت نهایی مطابقت داشت. بنابراین به‌نظر می‌رسد این اطلاعات هم در نهایت با قیمت نهایی تطابق داشته باشند.

براین اساس، نسخه وای‌فای تب اس ۹ FE پلاس با حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۷۵۰ یورو و نسخه پایه تب اس ۹ FE با حافظه رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۵۵۰ یورو قیمت دارند. این درحالی است که نسخه پایه تب اس ۹ با حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۹۰۰ یورو قیمت دارد که فقط ۱۵۰ یورو از نسخه پایه تب اس ۹ FE پلاس گران‌تر است.

همچنین مشخصات نمایشگر اعلام نشده و هنوز مشخص نیست که سامسونگ از نمایشگر LCD یا امولد استفاده خواهد کرد. برای هر ۲ تبلت نسخه‌هایی با پشتیبانی از فناوری شبکه 5G عرضه می‌شود. علاوه‌بر آن، تب اس ۹ FE و تب اس ۹ FE پلاس در ۴ رنگ طوسی، سبز، صورتی و نقره‌ای عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: