براساس آخرین افشاگری‌ها، به‌نظر می‌رسد نسل آینده آیپد پرو اپل با نمایشگر اولد و ۴ ترابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

شایعات تایید می‌کنند اپل برای اولین بار قصد دارد از فناوری نمایشگر‌های OLED به‌جای mini-LED در سال ۲۰۲۴ استفاده کند. اما برخی دیگر از منابع خبری می‌گویند این تنها ارتقا سخت‌افزاری نیست که سال آینده شاهد آن خواهیم بود. به‌عبارتی دقیق‌تر، آیپد پرو اپل احتمالا از چندین پیکربندی حافظه برخوردار می‌شوند که بالاترین نسخه‌ آن ۴ ترابایتی است و برای کاربران حرفه‌ای که نیاز به ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات کاری دارند می‌تواند بسیار مناسب باشد.

درحال‌حاضر، آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی از حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که برای طیف وسیعی از کاربران به‌خصوص آن دسته از افرادی که برای پیش‌برد پروژه‌های کاری نیاز به ذخیره صدها اسناد ویدئویی دارند تقریبا کافی به‌نظر می‌رسد. همچنین افشاگر سرشناس توییتر X، با نام مستعار Revengus، به‌نقل از منابع داخلی کمپانی اپل، اعلام کرد که نسل جدید آیپد پرو از نمایشگر‌های OLED با اضافه شدن گزینه‌ ذخیره‌سازی ۴ ترابایتی وارد بازار می‌شود. برهمین‌اساس، از سال ۲۰۲۴، آیپد پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی تا ۴ ترابایتی خواهیم داشت که تفاوت قیمت‌ آن‌ها ۱۱۰۰ دلار خواهد بود. باتوجه‌به چنین افزایش قیمتی، تعجب‌آور نیست که قیمت آیپد پرو وارد قلمرو مک‌بوک پرو شود.

علاوه‌براین، نسل جدید آیپد پرو با نمایشگر اولد قرار است از تراشه‌های سیلیکونی M3 برخوردار شود که این موضوع کمک بزرگی می‌کند تا از نظر عملکرد و مصرف انرژی هم‌رده مک‌بوک‌‌ها شوند. حتی نسخه‌های آیپد پرو با تراشه‌های M2 عملکرد بالاتری از انتظارات کاربران ارائه می‌کند. باوجوداین، آیپد‌ پرو M2 نسل فعلی قیمت بالایی دارند و بسیار از کاربران قدرت خرید آن را ندارند؛ برهمین‌اساس، انتظار می‌رود نسل جدید با فناوری نمایشگر اولد و تراشه M3 باعث کاهش قیمت نسل فعلی می‌شود و کاربران بیشتری می‌توانند آن خریداری کنند.

آیپد پرو ۴ ترابایتی و تراشه M3

آیپد پرو ۴ ترابایتی و تراشه M3 می‌تواند برای افرادی که نیاز به انجام کارهای بسیار سنگین دارند مناسب باشد، اما باید به‌یاد داشته باشند که غول کوپرتینویی همیشه محدودیت‌هایی برای سیستم‌عامل iPadOS قائل می‌شود تا وجه تمایزی بین آیپد‌ها و مک‌ها وجود داشته باشد. بنابراین افرادی نیاز به‌انجام کارهای مهندسی و رندرگیری دارند که با استفاده از چنین سیستمی بامحدودیت‌های زیادی مواجه می‌شوند.

غول فناوری ساکن کوپرتینو اخیرا برنا‌مه‌های ویرایش و تدوین حرفه‌ای به‌نام «Final Cut Pro» و «Logic Pro» را برای آیپد پرو عرضه کرده و نسخه‌های M2 از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد‌تری نسبت‌به نسل فعلی برخوردار هستند. بنابراین عرضه دستگاه‌ها با تراشه‌های قدرت‌مند بی‌دلیل نیست و هریک از نسل‌ها می‌تواند از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند شود. البته استفاده از سیستم‌های مک و سیستم‌عامل macOS انعطاف‌پذیرتر به‌نظر می‌رسد؛ به‌عنوان مثال، کاربران با استفاده از درگاه تایپ سی به‌راحتی می‌توانند انتقال داده داشته باشد، درحالی‌که چنین قابلیتی در آیپد با محدودیت بیشتری روبه‌رو است. براین‌اساس، به‌کارگیری یک سیستم مک می‌تواند انتخاب جذاب‌تر و درست‌تری برای کاربران حرفه‌ای باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل آیپد پرو با نمایشگر OLED و حافظه داخلی ۴ ترابایتی درمقیاس بسیار کمتری نسبت‌به سایر پیکربندی‌ها تولید می‌شود تا از استقبال کاربران در عرضه اولیه اطمینان حاصل کنند، چراکه این میزان حافظه ذخیره‌سازی بسیار بیشتر از انتظارات و نیازهای کاربران عادی به‌شمار می‌رود. کارشناسان براین‌باورند که اپل می‌تواند به‌جای بالا بردن حافظه داخلی، اقدام به افزایش حافظه رم تا ۲۴ گیگابایت کند تا کاربران بیشتری جذب عملکرد دستگاه شوند.

اخبار مرتبط: