سامسونگ به‌زودی به‌روزرسانی رابط کاربری One UI Watch 5 را برای ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۵ منتشر می‌کند که قابلیت‌‌های کاربردی را به‌ ساعت‌ها اضافه خواهد کرد.

چندی پیش سری گلکسی واچ ۶ با قابلیت‌‌های بسیار زیاد و تفاوت‌های نسبتا گسترده درمقایسه با نسل‌های گذشته عرضه شد؛ حالا کمپانی سامسونگ قصد دارد با انتشار یک به‌روزرسانی از رابط کاربری One UI Watch 5 رونمایی کند که می‌تواند چندین ویژگی‌ بسیار قابل‌توجه را به ساعت‌های هوشمند نسل گذشته اضافه کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به قابلیت Watch Unlock اشاره کنیم؛ ویژگی‌ یادشده در گوگل پیکسل واچ وجود دارد و حالا غول کره‌ای می‌خواهد از آن برای بهبود ساعت‌هایش استفاده کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد قابلیت Watch Unlock به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی سیستم‌عامل WearOS 4 به ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ اضافه شده که به‌دلیل نوآوری جدیدی با استقبال کاربران مواجه خواهد شد. این ویژگی عملکرد بسیار جالبی دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از ساعت‌های در دست‌شان قفل گوشی‌های هوشمند را باز کنند؛ یادآوری می‌شود چنین قابلیتی درگذشته برای اپل واچ و آیفون اضافه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

One UI Watch 5 based on Android 13

پس از انتشار آپدیت رابط کاربری One UI Watch 5، کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت Watch Unlock بدون وارد کردن پین کد، رمزعبور یا احراز هویت بیومتریک گوشی‌های هوشمند اقدام به بازگشایی گوشی هوشمند کنند؛ البته باید یادآور شویم که کاربران برای بهره‌مندی باید ساعت‌های هوشمند نسل چهارم و جدیدتر را داشته باشند و ساعت‌شان را به‌سیستم‌عامل WearOS 4 به‌روزرسانی کرده باشند. همچنین استفاده از این ویژگی می‌تواند حین رانندگی یا موارد مشابه بسیار کاربردی و مطلوب باشد.

چند روز پیش، میشال رحمان، تحلیل‌گر و خبرنگار حوزه فناوری از قابلیت Watch Unlock پرده‌برداری کرد و گفت توانسته آن را در ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ پیدا کند. علاوه‌براین، یک افشاگر به‌نام آرماندو نیز توانست قابلیت واچ آنلاک را در به‌روزرسانی One UI Watch 5 (com.google.android.clockwork.active_unlock) پیدا کند.

افزون‌براین، کاربران باید توجه داشته باشند که استفاده از قابلیت Watch Unlock می‌تواند روشی بسیار امن‌تر برای باز کردن گوشی‌های هوشمند نسبت‌به روش‌های دیگر محسوب شود. برخلاف برخی نرم‌افزارها که می‌توانند صفحه‌نمایش گوشی را برای مدت‌زمانی معینی باز نگه دارند، قابلیت یادشده تنها زمانی قفل گوشی را باز می‌کند که ساعت‌ هوشمند نیز درحالت آنلاک باشد؛ برای استفاده واچ آنلاک باید یک رمزعبور یا پین‌کد برای ساعت هوشمندتان تعریف کنید.

اخبار مرتبط:‌