در آخرین به‌روزرسانی نسخه Canary کروم، حالت مطالعه بهبودیافته است و از این پس قابلیت خواندن متن و پخش صدا وجود دارد.

باوجود کاربردی بودن حالت مطالعه کروم، مدت زیادی از آخرین به‌روزرسانی آن می‌گذرد. گوگل کروم به‌صورت پیش‌فرض در بیشتر گوشی‌های بازار نصب شده و هنگام مشاهده صفحاتی که متن زیادی در خود دارند عملکرد خوبی دارد، اما ظاهر قدیمی آن حس کهنه بودن را منتقل می‌کند.

همچنین کاربران نسخه بتا از ناپایداری و برخی اوقات از غیرفعال شدن این قابلیت گله دارند و به‌نظر می‌رسد زمان به‌روزرسانی این حالت فرا رسیده است.

براساس گزارش‌ها، گوگل در نسخه Canary کروم دسکتاپ، حالت مطالعه جدید با امکان خواندن متن توسط رایانه و پخش صدای آن را آزمایش می‌کند.

Canary کروم در حقیقت نسخه اولیه‌ای است که برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان روی آن کار می‌کنند و تغییرات زیادی روی آن آزمایش می‌شود. همچنین می‌توان از Canary روی ویندوز و گوشی استفاده کرد تا قبل از دیگران از آخرین قابلیت‌ها مطلع شد. البته همه تغییرات اعمال شده در نسخه Canary کروم دائمی نیستند و بیشتر آنها پس از مدت کوتاهی حذف می‌شوند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر) متوجه شد که در آخرین نسخه Canary کروم دسکتاپ قابلیت خواندن متن صفحه وب اضافه شده است. البته فعلا، صدای پخش شده حالت یکنواخت و رباتی دارد، اما در آینده احتمالا کیفیت آن افزایش می‌یابد.

درصورتی‌که آزمایش‌ها با این قابلیت موفقیت‌آمیز باشد، احتمالا به‌زودی شاهد عرضه آن در نسخه گوشی Canary کروم و سپس نسخه‌های بتا و اصلی کروم خواهیم بود.

نظر شما درباره قابلیت خواندن متن در حالت کروم چیست؟ آیا درصورت عرضه از زبان فارسی پشتیبانی خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: