روز گذشته گلکسی A05 با مشخصات فنی نظیر تراشه مدیاتک هلیو G85 و ۴ گیگابایت حافظه رم در فهرست گوگل پلی کنسول ظاهر شد.

سامسونگ به ساخت‌ گوشی‌های هوشمند پرچمدار شهرت دارد، اما طی سال‌های گذشته اقدام به تولید موبایل‌های اقتصادی و میان‌رده کرده تا کاربران بیشتری از تولیدات این کمپانی بهره‌مند شوند. از پروفروش‌ترین دستگاه‌های میان‌رده سامسونگ می‌توانیم به سری گلکسی A اشاره کنیم که از محبوبیت گسترده‌ای در سراسر جهان برخوردار است.

اکنون زمان آن رسیده است که غول کره‌ای از یک نسخه اقتصادی به‌نام گلکسی A05 رونمایی کند؛ در روزهای گذشته عکس‌های واقعی از این دستگاه منتشر شد که نگاهی کاملا نزدیک را به کاربران ارائه می‌کند. همچنین، فهرستی از مشخصات فنی گلکسی A05 در پایگاه گوگل پلی کنسول ظاهر شده که اطلاعات تکمیلی از جزئیات آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ابتدای فهرست مذکور تصویری از گلکسی A05 به‌نمایش گذاشته شده که نشان می‌دهد پنل پشت دستگاه به‌صورت کاملا تخت ساخته می‌شود؛ چنین طراحی به ارگونومیک‌ بودن گوشی کمک می‌کند و کاربران راحت‌تر می‌توانند از گوشی استفاده کنند. همچنین، یک ماژول دوگانه در سمت چپ پنل دیده می‌شود که از دو سنسور واید و ماکرو میزبانی می‌کند. در قسمت جلو نمایشگر یک ناچ قطره‌ای برای پوشش سنسور سلفی وجود دارد و ضخامت پایین نمایشگر نسبت‌به حاشیه‌های کناری بیشتر است.

گلکسی A05

در ادامه می‌توان دید که سامسونگ برای ساخت گوشی اقتصادی گلکسی A05 از تراشه مدیاتک هلیو G85 استفاده می‌کند که برای عملکرد بهتر با ۴ گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود؛ البته به‌نظر می‌رسد شاهد پیکربندی‌های قوی‌تری نیز باشیم، اما اکنون فهرست گوگل پلی کنسول چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

گلکسی A05 از صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۳۰۰PPI عرضه می‌شود که می‌تواند مورد رضایت برخی کاربران عادی باشد. همچنین این گوشی هوشمند به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ معرفی می‌شود، اما اطلاعاتی درباره پشتیبانی نرم‌افزاری برای سال‌های آینده در دست نیست. اگر بخواهیم گلکسی A05 را با نسل قبلی مقایسه کنیم باید گفت این گوشی دربخش سخت‌افزاری مانند تراشه بهبودیافته که می‌تواند به‌عملکرد سریع‌تر و کاهش مصرف انرژی منجر شود.

درمقام مقایسه، گلکسی A04 از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی عرضه شد. همچنین در قلب دستگاه یک تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو P35 با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که عملکرد متوسطی دارد و برای استفاده ساده مانند وب‌گردی و تماشای فیلم‌وسریال مناسب است. این دستگاه برای تامین انرژی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استاندارد بهره می‌برد که با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۱۵ واتی، شارژ صفر تا صدی دستگاه حدودا ۹۰ دقیقه زمان می‌برد.

اخبار مرتبط: