در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شبکه اجتماعی ایکس تصمیم گرفته است ممنوعیت نمایش تبلیغات سیاسی را لغو کند.

شبکه اجتماعی ایکس که برای اولین بار از سال ۲۰۱۹، نمایش تبلیغات سیاسی را در این پلتفرم اجتماعی ممنوع کرده بود، به دلیل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری این ممنوعیت را لغو کرد.

با توجه به این‌که از زمان ورود ماسک به توییتر، تعداد زیادی از کارکنان امنیتی و مورد اعتماد شرکت اخراج شدند، نگرانی‌هایی در مورد عدم توانایی این پلتفرم در کنترل محتواهای منتشر شده وجود دارد.

اما ایلان ماسک که مالک این پلتفرم است به کاربران اطمینان خاطر داد که برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در تبلیغات سیاسی و محافظت از گفتمان سیاسی باز، به فکر جذب نیرو برای تیم‌های امنیتی و انتخابات خود است.

تبلیغات در x

ایکس در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد، در آستانه انتخابات امکان نمایش چنین تبلیغاتی در این پلتفرم ضروری است تا کاربران بتوانند در لحظه درباره علایق خود صحبت کنند.

ماسک اعلام کرد، شبکه اجتماعی X از طریق برچسب‌گذاری روی پست‌ها، با نشر اطلاعات گمراه کننده مقابله می‌کند. این پلتفرم برای جلب اعتماد مردم به انتخابات، مانع از ترویج محتواهای گمراه کننده و مضر خواهد شد.

شبکه اجتماعی ایکس سیاست خود را تغییر داده است تا به تعاملی مناسب در برخورد با محتواهای آسیب‌زننده و عدم سانسور گفتمان سیاسی برسد.

این شرکت می‌گوید منظور از محتواهای آسیب‌زننده، محتواهایی است که می‌توانند از طریق ایجاد ترس یا فریب یا گمراه کردن افراد را به واگذاری حق شرکت در انتخابات مجاب کنند.

از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با ارتباطات سنتی تنها به افراد یا گروه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه افراد و گروه‌های مختلف را در نقاط مختلف جهان در بر می‌گیرند، سوالی که ذهن کاربران توییتر را به خود مشغول کرده این است که آیا ایلان ماسک می‌تواند امنیت این شبکه را بالا ببرد و به وعده‌های خود عمل کند یا خیر؟

معضل جدید توییتر؛ X تک‌حرفی در اپ‌استور نشان داده نمی‌شود