به‌نقل از یک افشاگر توییتری، تاریخ معرفی تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 4 به‌دلیل آماده نبودن هسته‌های اوریون به‌زمان دیگری موکول شد.

کوالکام یکی از بزرگ‌ترین و پیش‌روترین کمپانی‌های فعال در دنیا نیمه‌رسانا محسوب می‌شود که با استفاده از به‌روزترین فناوری دست به تولید تراشه‌ها برای گوشی‌های هوشند، کامپیوترها و خودروهای برقی می‌زند. براساس تازه‌ترین اخبار، کمپانی یادشده برای رقابت با اپل برای کسب جایگاه اول در ساخت تراشه‌های کامپیوتری قصد دارد پردازنده اسنپدراگون 8cx نسل ۴ را معرفی کند که با استفاده از هسته‌های نوویا اوریون می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما شایعات تایید می‌کنند بخش تولید هسته‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شده که احتمالا تاریخ رونمایی از هسته را به‌تعویق می‌اندازد.

طبق آخرین اخبار، تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 4 با سه پیکربندی معرفی خواهد شد که قدرت‌مندترین یا به‌اصطلاح نسخه پرو آن از پردازنده ۱۲ هسته‌ تشکیل می‌شود که هشت هسته مربوط به عملکرد و چهار هسته برای کاهش مصرف انرژی خواهد بود. افشاگر معروف توییتری با نام مستعار «ًRevegnus» اعلام کرد کوالکام برای توسعه هسته‌های این تراشه با مشکلات جدیدی دسته‌وپنجه نرم می‌کند، اما توییت وی هیچ جزئیات دقیقی را افشا نمی‌کند.

Snapdragon 8cx Gen 4

البته این موضوع جای تعحبی در حوزه فناوری ندارد و گاهی اوقات کمپانی‌های سازنده برای توسعه یک محصول با مشکلاتی مواجه می‌شوند که برای رفع آن نیاز به زمان بیشتری دارند. برای مثال، سامسونگ تلاش کرد با معرفی هسته‌های «Mongoose» با تراشه‌های سری M اپل رقابت کند، اما پس از مدتی تسلیم شد و دوباره به استفاده از هسته‌‌های آرم کورتکس روی آورد. گوگل نیز تراشه‌های سفارشی این کمپانی را به مدت یک سال به‌تعویق انداخته تا انداخته و سایر شرکت‌ها نظیر شیائومی و اوپو به‌طور کامل توسعه آن را کنار گذاشتند.

نمونه مهندسی اولیه تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 4 آمار خوبی بنچ‌مارک گیک‌بنچ ۵ ندارد که نشان می‌دهد کمپانی سازنده هنوز قادر به برطرف کردن مشکل یادشده نیست و نمی‌تواند توسعه آن را ادامه دهد. براساس آخرین اخبار از زمان‌بندی معرفی پردازنده، قرار بود تا اواخر سال جاری میلادی عرضه شود، اما اکنون به‌نظر می‌رسد تاریخ معرفی حداقل تا اوایل سال ۲۰۲۴ به‌تاخیر می‌افتد. البته برخی منابع اشاره می‌کنند کوالکام قصد دارد برای رقابت با تراشه M3 مدت‌زمانی بیشتری صبر کند و به‌توسعه پردازنده ادامه دهد.

اخبار مرتبط: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با پیکربندی جدید رویت شد