هفته گذشته، یک مهندس توانست با ایجاد تغییراتی یک ایرپاد پرو با کیس شفاف معرفی کند.

شاید به‌خاطر بیاورید که چند سال پیش یک مهندس به‌نام «کن پیونل» توانست با ایجاد تغییراتی در مشخصات‌ سخت‌افزاری آیفون X درگاه شارژ لایتنین آن را با تایپ سی عوض کند؛ حالا با انتشار خبری جدید، این فرد توانسته یک ایرپاد پرو با کیس شفاف تولید کند که با واکنش‌های گسترده رسانه‌های حوزه فناوری مواجه شد.

پس از تجزیه‌وتحلیل و بررسی‌های کامل دستگاه توسط کمپانی آی‌فیکسیت، اعلام شد که این دستگاه قابل تعمیر خواهد و درصورت هرگونه خرابی کاربر می‌تواند بارها آن را تعمیر و مجددا استفاده کند. در ویدئو که مشاهده می‌کنید این مهندس به‌طور کامل کیس پلاستیکی ایرپاد پرو را بازسازی می‌کند و یک کیت جایگزین با رنگ شفاف را ارائه کرد؛ وی اشاره می‌کند کاربران می‌توانند کیس مذکور را در هر رنگی که می‌خواهند داشته باشند.

پیش‌تر، زمانی‌که ایرپاد پرو وارد بازار شد، تیم iFixit با انتشار ویدئویی تمامی جزئیات دستگاه را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد که هندزفری بلوتوثی اپل قابلیت تمعیر‌پذیری ندارد و نمره صفر از ده را از مهندسان این کمپانی دریافت کرد.

برای رنگ ایرپاد پرو ساخت کن پیونل نیاز به یک چاپگر SLA دارید که بتواند طراحی شخصی‌سازی‌شده شما را روی دستگاه پیده‌سازی کند. علاوه‌براین، بخشی از نقاط حاشیه‌ای کیس دستگاه برای رسیدن به شفافیت کامل باید سنباده‌ زده شوند و سپس از یک لاک مخصوص پوشانیده شود تا محصول به هدف نهایی برسد.

مهندس کن پیونل اعلام کرد کاربران می‌تواند از این ایرپاد پرو در دو نسخه با درگاه لایتنینگ و تایپ سی برخوردار شوند؛ درگاه تایپ سی این اجازه را می‌دهد تا دستگاه‌های قدیمی با نسل جدید آیفون‌ها یعنی سری ۱۵ همگام‌سازی شوند. همچنین همان‌طور که تصاویر نشان می‌دهد پیونل از پیچ برای بستن دستگاه استفاده کرده است.

اخبار مرتبط:‌ آیفون ۱۵ پرو و پرومکس تعمیر‌پذیرتر می‌شود