آمار نشان می‌دهد نسخه بتا سیستم‌عامل هارمونی او اس ۴ طی دو هفته پس از انتشار اولیه به پنج میلیون کاربر دست‌یافته است.

چندی پیش، هواوی نسخه بتا سیستم‌عامل هارمونی او اس ۴.۰ را برای ۳۴ دستگاه ازجمله گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت این کمپانی منتشر کرد تا کاربران بتواند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن قبل از انتشار نسخه پایدار بره‌مند شوند بازخوردهایشان را اعلام کنند. نکته مثبت برای هواوی آن است که تنها پس از دو هفته، تعداد کاربر نسخه هارمونی او اس ۴ به ۵ میلیون رسیده که حدود یک میلیون نفر از آن در روز اول انتشار اقدام به دانلود و نصب آن کرده‌اند.

یکی از مدیرعاملان هواوی، هی گانگ، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی محلی ویبو از آخرین آمار مربوط به سیستم‌عامل هارمونی او اس ۴ نوشت و اعلام کرد به‌روزرسانی جدید قابلیت‌های جذابی دارد که نحوه تعامل کاربران با گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی را دگرگون می‌کند؛ همچنین سیستم‌عامل جدید از وی‌ژگی‌های شخصی‌سازی برخوردار است که مورد استقبال بسیاری کاربران قرار می‌گیرد.

تعداد کاربر هارمونی او اس ۴ به ۵ میلیون رسید

علاوه‌براین، گانگ اضافه کرد سیستم‌عامل هارمونی او اس قابلیت‌های جدیدی نسبت‌به قبل دارد که آن را منحصر‌به‌فرد می‌کند؛ برای مثال به روزرسانی نرم‌افزاری یک ویژگی به‌نام «Live Window» اضافه کرده که ازطریق آن اعلان‌ها و پیام‌ها قابل مشاهده خواهد بود. این ویژگی عملکردی مشابه داینامیک آیلند سری آیفون ۱۴ را برای کاربران گوشی‌های هواوی فراهم می‌سازد و فراموش نکنید که سری میت ۶۰ قرار است از طرحی مشابه داینامیک آیلند به‌صورت فیزیکی پشتیبانی کند. تنها تفاوت آ‌ن‌ها در نحوه قرارگیری است که احتملا داینامیک آیلند هواوی میت ۶۰ در سمت چپ بالای نمایشگر باشد.

علاوه‌براین، لایو ویندو در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی هواوی دسترس خواهد بود و با برنامه‌های این کمپانی و تمامی اپلیکیشن‌های سوم شخص سازگاری دارد و کاربران بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند از ویژگی‌های آخرین نسخه سیستم‌عامل هارمونی او اس بهره کافی را ببرند. در ادامه فهرستی از دستگاه‌هایی که نسخه بتا را دریافت کردند عبارت‌اند از:

  1. هواوی P60
  2. هواوی P60 پرو
  3. هواوی P60 آرت
  4. هواوی میت X3
  5. هواوی میت X3 Collector’s Edition
  6. هواوی میت ۵۰
  7. هواوی Mate 50 پرو
  8. هواوی میت ۵۰ آر اس پورش دیزاین
  9. هواوی میت ۵۰E
  10. هواوی پاکت S
  11. هواوی P50
  12. هواوی P50 پرو
  13. هواوی P50 پرو کالشکن
  14. هواوی P50E
  15. هواوی P50 پاکت
  16. هواوی P50 پاکت آرت ادیشن
  17. هواوی میت ۴۰
  18. هواوی میت ۴۰ پرو
  19. هواوی میت ۴۰ پرو ۴G
  20. هواوی میت ۴۰ پرو پلاس
  21. هواوی میت ۴۰ آر اس پورش دیزاین
  22. هواوی میت ۴۰ آر اس پورش دیزاین کالکشن
  23. هواوی میت ۴۰E پرو
  24. هواو میت X2
  25. هواوی میت X2 4G
  26. هواوی میت X2 کالکشن
  27. هواوی میت Xs 2
  28. هواوی میت Xs 2 کالکشن
  29. هواوی نوا ۱۱
  30. هواوی نوا ۱۱ پرو
  31. هواوی نوا ۱۱ اولترا
  32. هواوی میت پد ۱۱ اینچی performance version
  33. هواوی میت پد پرو ۱۲.۶ اینچی ۲۰۲۲
  34. هواوی میت پد پرو ۱۲.۶ اینچی ۲۰۲۱

براساس اعلام رسمی کمپانی هواوی، ۳۵ دستگاه دیگر نیز نسخه بتا هارمونی او اس ۴ را دریافت می‌کنند تا تعداد کاربران آن بیشتر شوند؛ بااین‌حال، یادآوری می‌شوند نسخه‌های بتا پایدار نیستند و ممکن است برای دستگاه‌های کاربران مشکل‌ساز شوند. برهمین‌اساس، پیشنهاد می‌شوند قبل از نصب نسخه بتا حتما از اطلاعت شخصی و مورد نیاز بکاپ‌گیری کنند.

اخبار مرتبط: هواوی میت ۵۰ و P60 آپدیت هارمونی او اس ۴ را دریافت می‌کنند