مایکروسافت از ادغام پایتون، زبان برنامه نویسی محبوب کاربران به نرم‌افزار اکسل خبر داد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، بر‌اساس داده‌ها است و به راحتی توسط انسان قابل درک است. در واقع می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف مانند توسعه وب، توسعه اپلیکیشن، علم داده و هوش مصنوعی استفاده کرد.

مایکروسافت اعلام کرد، پیش‌نمایش عمومی این قابلیت از امروز در دسترس قرار می‌گیرد تا کاربران اکسل بتوانند از طریق این برنامه داده‌ها را ویرایش و تجزیه و تحلیل کنند.

براساس گزارش‌ها، بعد از ادغام پایتون با اکسل، برای دسترسی به این برنامه در اکسل نیازی به نصب نرم ‌افزاری مجزا و افزونه‌ها نیست بلکه مایکروسافت با همکاری شرکت Anaconda کتابخانه‌های محبوب پایتون را به اکسل اضافه می‌کند.

مایکروسافت همچنین در حال اضافه کردن یک تابع PY جدید است که به داده‌های پایتون اجازه می‌دهد در یک صفحه اکسل در معرض دید قرار بگیرند و استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر شود.

Microsoft

گزارش‌ها حاکی از آن است که محاسبات پایتون از طریق سرورهای ابری مایکروسافت اجرا خواهند شد و نتایج به کاربرگ اکسل برگردانده می‌شوند. کاربران اکسل می‌توانند فرمول‌ها، PivotTables و نمودارهای جدید را براساس داده‌های پایتون ایجاد کنند.

از امروز پایتون در اکسل به عنوان یک پیش‌نمایش عمومی برای Microsoft 365 Insiders در کانال بتا منتشر می شود. در حال حاضر ادغام پایتون و اکسل تنها برای کاربران ویندوز انجام می‌شود، اما به زودی این برنامه برای سایر پلتفرم‌ها نیز ارائه خواهد شد، اما در حال حاضر پایتون در اکسل تنها برای کاربران اینسایدر سرویس مایکروسافت ۳۶۵ اجرا می‌شود.

برنامه‌های پایتون بی‌شمار هستند و مزایای زیادی دارند. با اضافه شدن این برنامه به اکسل، کاربران می‌توانند داده‌ها را از طریق پایتون اصلاح کنند. باید دید مایکروسافت می‌تواند تمام این قابلیت‌های این برنامه را با اکسل ادغام کند و کاربران اکسل را شگفت‌زده کند یا خیر؟

هر آنچه باید درباره رویداد مایکروسافت بدانید