یک افشاگر سرشناس توییتری اعلام کرد اپل درنظر دارد تراشه سیلیکونی A19 بایونیک و M5 را برپایه معماری ۲ نانومتری بسازد.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، اطلاعات موجود نشان می‌دهد کمپانی اپل باجدیت روی تراشه‌های سیلیکونی کار می‌کند و چندین نسل از این نوع تراشه‌ها برای تمامی دستگاه‌ها درحال تحقیق‌وتوسعه هستند. حدود یک ماه دیگر طی برگزاری مراسمی سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند اپل معرفی می‌شوند؛ نسخه‌های پرو از این نسل از آیفون‌ها از تراشه سیلیکونی A17 بایونیک برپایه معماری ۳ نانومتری قدرت می‌گیرند.

باوجود اینکه هنوز تراشه یادشده وارد بازار نشده و نسل بعد از آن یعنی تراشه A18 بایونیک معرفی نشده یا اطلاعاتی از آن دردسترس قرار نگرفته، امروز جزئیاتی از تراشه A19 بایونیک برای آیفون‌ها و تراشه سیلیکونی M5 برای مک‌ها ازسوی یک افشاگر انتشار یافت؛ اطلاعات مذکور نشان می‌دهد اپل رویکردی آینده‌نگرانه دارد و می‌خواهد از سایر رقبا متمایز باشد.

اساسا کمپانی‌های بزرگ مانند اپل یا سامسونگ نگاهی به سال‌های آینده دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم را از امروز برای پنج تا ده سال بعد انجام می‌دهند و تنها به عرضه محصول سال آینده فکر نمی‌کنند. چنین سیاستی به کمپانی‌های بزرگ اجازه می‌دهد تا باسرعت غیرقابل‌تصوری پیشرفت کنند و در حوزه فناوری زبان‌زد باشند. به‌عنوان مثال، اکنون اپل روی تراشه A19 بایونیک یا سامسونگ روی سری گلکسی اس ۲۶ فعالیت می‌کنند تا محصولات‌شان در زمان معرفی از نوآوری‌ها و نیازهای روز کاربران برخوردار باشد.

 A19 Bionic and M5 Chips

شناسه پردازنده تراشه‌های سیلیکونی A19 بایونیک و M5 اپل توسط یک افشاگر توییتری منتشر شد که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌های غول کوپرتینویی برای تحقیق‌‌وتوسعه تراشه‌های مذکور به‌خوبی پیش می‌رود و احتمالا در آینده‌ای نزدیک وارد مرحله آزمایش می‌‌شود؛ یادآوری می‌شود این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که هنوز تراشه A17 بایونیک رسما معرفی نشده است.

تراشه‌های جدید از چندین پسوند مانند پرو، مکس و اولترا برخوردار می‌شوند که هرکدام نشان‌دهنده ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف براساس نیازهای کاربران خواهد بود. این سیاست بین غول‌های فناوری یعنی اپل و سامسونگ مرسوم است و تعیین می‌کند تراشه‌ها از چه قابلیت‌هایی پشتیبانی می‌کنند و برچسب قیمتی هریک چقدر خواهد بود. اما چیزی که اپل را متمایز می‌کند توانایی تیم تحقیقاتی این کمپانی به ارائه ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به محصولی واقعی است.

نوآوری و خلاقیت بدون چالش‌های بزرگ به‌دست نمی‌آید و این احتمال وجود دارد برخی از تراشه‌ها و گوشی‌های هوشمند موفقیت لازم را کسب نکنند، اما ازسوی دیگر ممکن است در کمال ناباوری به بهترین و پرفروش‌ترین‌ محصول یک شرکت تبدیل شوند. توسعه تراشه A19 بایونیک و M5 اپل بدون شک فرآیندی پیچیده خواهد بود که در زمان تولید انبوه مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای برای کمپانی اپل ایجاد خواهد کرد.

طبق شایعات، کمپانی تایوانی TSMC از سال ۲۰۲۵ میلادی فرآیند تولید معماری ۲ نانومتری را آغاز می‌کند که پیشرفته‌ترین تکنولوژی این غول فناوری نیمه‌رسانا محسوب می‌شود؛ برهمین‌اساس انتظار می‌رود به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتری تی‌اس‌ام‌سی، از معماری ۲ نانومتری برای توسعه تراشه A19 بایونیک و M5 بهره‌مند شود. البته فراموش نکنید که نسل معرفی نشده A17 بایونیک و M3 نیز از معماری ۳ نانومتری برخوردار هستند و برای اولین بار توسط اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد که نوید بهبود عملکرد تراشه‌ها و کاهش مصرف انرژی را به کاربران می‌دهد.

برنامه‌ریزی‌های بلند مدت اپل تنها یک استراتژی تجاری نیست، بلکه رویکردی آینده‌نگرانه و رویایی محسوب می‌شود که با تعهد این کمپانی برای ارائه نوآوری‌های جدید همراه می‌شود و به کاربران نشان می‌دهد اپل قصد دارد همیشه در دنیای فناوری پیش‌رو باشد.

اخبار مرتبط: