براساس شایعات سری شیائومی ۱۴ با رابط کاربری MIUI 15 اولین گوشی‌هایی هستند که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز می‌شوند.

حدود دو ماه پیش شاهد عرضه شیائومی ۱۳ اولترا بودیم که از مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده بالا و غیرقابل‌تصوری میان گوشی‌های پرچمدار این کمپانی چینی برخوردار بود. باوجوداین، به‌تازگی اخبار و شایعات جدید پیرامون سری شیائومی ۱۴ و استفاده از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌گوش می‌رسد که نشان می‌دهد تراشه مذکور با نسخه پایه سری شیائومی ۱۴ هم‌زمان وارد بازار می‌شود.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمپانی آمریکایی کوالکام قصد دارد از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ طی مراسمی در اکتبر سال جاری رونمایی کند؛ همچنین پس از برگزاری این رویداد، کمپانی چینی شیائومی سری شیائومی ۱۴ را معرفی می‌کند و اطلاعاتی از نسخه اولترا این نسل را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. اکنون تنها موردی که از آن مطلع هستیم آن است که شیائومی ۱۴ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی می‌شود و به‌‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری می یو آی ۱۵ بهره‌ می‌برد.

Xiaomi 14 series

همان‌طور که مطلع هستید سری آیفون ۱۵ کمتر از یک ماه دیگر معرفی می‌شود و بلافاصله پس از آن برای عرضه در بازار جهانی آماده می‌شود؛ برهمین‌اساس بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند یا فعال در عرصه نیمه‌رسانا مانند کوالکام علاقه‌ای به معرفی محصولات‌شان در بازه‌زمانی مشابه ندارد، چراکه توجه بیشتر کاربران و خبرگزاری‌های حوزه فناوری معطوف به پرچمداران اپل است. با‌توجه‌به موضوع یادشده، انتظار می‌رود شیائومی ۱۴ آبان یا آذر ماه معرفی شود و سپس سایر برندهای چینی نظیر زد تی ای، اوپو و ویوو از جدیدترین گوشی‌ها و تبلت‌هایشان رونمایی کنند.

سال گذشته، گوشی هوشمند ویوو X90 پرو پلاس اولین گوشی هوشمندی بود که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره‌مند شد. سپس به‌دنبال آن، گوشی iQOO 11، iQOO 11 پرو و سری شیائومی ۱۳ به تراشه مذکور مجهز شدند. اما امسال، شیائومی امیدوار است اولین کمپانی باشد که از تراشه ۸ نسل ۳ برای ساخت پرچمدارش استفاده می‌کند. همچنین یادآوری می‌شود این تراشه از هشت هسته آرم کورتکس تشکیل می‌شود که شامل یک هسته X4، پنج هسته A720 و دو هسته A520 می‌شود.

علاوه‌براین، شیائومی ۱۴ از چندین ارتقا و پیشرفت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره‌مند می‌شود که درمقایسه با نسل گذشته بسیار قابل‌توجه و چشمگیر خواهد بود. به‌نظر می‌رسد نسخه پایه شیائومی ۱۴ از یک سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۲۸ پشتیبانی می‌کند که نسبت‌به نسخه استاندارد سال گذشته کمی بزرگ‌تر است و می‌تواند نور بیشتری را وارد کانون لنز کند. همچنین از سنسور تله‌فوتو با قابلیت زوم ۵ برابری اپتیکال و سنسور اولترا واید بهره‌مند می‌شود که از لحاظ سخت‌افزاری با شیائومی ۱۳ تفاوت چندانی نخواهد داشت. مدل پایه شیائومی ۱۴ برای تامین انرژی به باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز می‌شود و از شارژ سریع ۹۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

ازنظر زبان طراحی احتمالا تمامی مدل‌ها از شیائومی ۱۴ تا شیائومی ۱۴ اولترا دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهند بود که از نسل گذشته متمایز می‌شوند. کارشناسان ادعا می‌کنند مهم‌ترین تغییر در طراحی چینش سنسور‌های دوربین خواهد بود.

اخبار مرتبط: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با پیکربندی جدید رویت شد