در آخرین تیزر گوگل که به تازگی منتشر شده، این شرکت توانایی‌ ترجمه آیفون را در مقابل گوشی‌های پیکسل به‌سخره گرفت.

به تازگی ویدیو تبلیغاتی جدیدی از اکانت گوگل منتشر شده که در آن، یک دستگاه آیفون و یک دستگاه پیکسل در زمین فوتبال قرار دارند. این دو دستگاه در مورد توانایی‌‌های یکدیگر صحبت می‌کنند و در بخشی از این تبلیغ، نوبت به بحث ترجمه متون می‌رسد؛ آیفون اعلام می‌کند که با وجود توانایی بالای پیکسل در ترجمه، آیفون همچنان می‌تواند در انگلیسی قدرت بیشتری را از خود نشان دهد.

در اینجا هم دستگاه پیکسل بدون معطلی اسم بازی فوتبال را می‌آورد، اما آیفون آن را Soccer تلفظ می‌کند. آیفون روی این عبارت پافشاری می‌کند اما پیکسل نام این بازی را به تعدادی از زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌کند و آیفون نمی‌تواند به رقابت ادامه دهد. البته ممکن است از مفهوم این تبلیغ کمی بد برداشت شود.

در حقیقت هدف گوگل از انتشار این تبلیغ، مقایسه توانایی‌ ترجمه آیفون و پیکسل است. آیفون‌ها می‌توانند به کمک انواع برنامه‌های‌ مترجم، زبان متون را تغییر دهند و این قابلیت در تمامی دستگاه‌های دیگر هم موجود است. نکته‌ای که پیکسل به آن اشاره دارد، توانایی ترجمه در برنامه‌های خاص است.

ویژگی ترجمه زنده که در دستگاه‌های پیکسل وجود دارد، می‌تواند متون ارائه شده در برنامه‌های مختلف را به زبان‌های دیگر ترجمه کند و متن جدیدی را به کاربر تحویل دهد. این کار به شما اجازه می‌دهد تا حتی بدون خارج شدن از برنامه‌های مثل گوگل مسیج، با شخصی که زبان متفاوتی دارد صحبت کنید و با همان زمان به اون پیام بفرستید.

البته قابلیت‌های ترجمه دستگاه‌های پیکسل از این موضوع هم فراتر می‌رود و در حقیقت، به‌دلیل همگام‌سازی این دستگاه‌ها با برنامه‌های گوگل، دیگر نیازی به ترجمه دستی نیست و دستگاه می‌تواند با سرعت و بدون معطلی، تمامی متون را ترجمه کند.

برای درک بیشتر قابلیت‌های دستگاه‌های گوگل، می‌توانید مقاله بررسی گوگل پیکسل 7a را مطالعه کنید.