اخبار قبلی حاکی از دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپ ۵ برابری در گلکسی اس ۲۴ اولترا بودند، اما اکنون مشخص شده این گوشی از زوم ۳ برابری با کیفیت سنسور بالاتر بهره‌مند شده است.

هفته گذشته افشاگر معتبر، Ice Universe درپستی اعلام کرد که گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌جای دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپ ۳ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا، به دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری مجهز می‌شود و حالا اعلام شده که برای تعبیه این دوربین از سنسور 1/2.52 اینچی استفاده می‌شود.

در حقیقت پیش از این تصور می‌شد دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپی ۵ برابری عرضه می‌شود. اکنون مشخص شده است که دوربین تله‌فوتو جدید از همان زوم پریسکوپی ۳ برابری بهره می‌برد، اما به‌دلیل استفاده از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به‌جای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی، این دوربین می‌تواند با زوم ۵ برابر تصاویری باکیفیت ثبت کند و به‌همین دلیل شایعات قبلی حاکی از زوم ۵ برابری بودند.

Samsung-Galaxy-S24-Ultra

اگرچه این دوربین نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است، Ice Universe در ادامه گزارش خود مدعی شد که شرکت کره‌ای از همان دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپ ۱۰ برابری اس ۲۳ اولترا بهره‌مند می‌شود و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم بدون تغییر در این گوشی باقی خواهد ماند. البته استفاده دوباره از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید در اس ۲۴ اولترا یا تعبیه سنسور جدید مشخص نیست.

علاوه‌بر اطلاعات ذکر شده، Ice Universe در گزارش خود اعلام کرد که گلکسی اس ۲۴ اولترا از صفحه‌نمایش بهتری نسبت به نسل قبلی برخوردار است، اما جزئیاتی از این نمایشگر را مشخص نکرد.

پیش از این هم مشخص شده بود گلکسی اس ۲۴ اولترا به باتری ۴۸۵۵ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود که البته در ظاهر با نام ۵۰۰۰ شناخته می‌شود. همچنین این نسخه از شارژ سریع ۶۵ واتی به‌جای ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند و احتمالا در پرچمدار بعدی سامسونگ از فناوری باتری خودروهای برقی استفاده شده تا بهره‌وری انرژی بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط: