روز گذشته شیائومی میکس فولد ۳ طی برگزاری مراسمی در چین به‌همراه چند دستگاه دیگر معرفی شد؛ امروز قصد داریم به مقایسه آن با آنر مجیک V2 بپردازیم.

دنیای فناوری باسرعت چشمگیری به پیشرفت ادامه می‌دهد و روزانه محصولات جدیدی وارد بازار می‌شوند تا کاربران مطابق با نیاز‌هایشان از آنها استفاده کنند. ماه گذشته گوشی تاشو آنر مجیک V2 با مشخصات سخت‌افزاری عالی معرفی شد که درمقایسه با گلکسی زد فولد ۵ به برتری مطلق می‌رسد؛ همچنین ضخامت این گوشی درحالت بسته به ۹.۹ میلی‌متر و درحالت باز به ۴.۷ میلی‌متر می‌رسد که باریک‌ترین تاشو جهان محسوب می‌شود. اگر بخواهیم مقایسه بهتری داشته باشیم باید گفت این گوشی حتی از دستگاه‌های عادی نظیر آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا باریک‌تر است؛ در جدول زیر می‌توانید نگاهی کلی به مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری این تاشوها داشته باشید.

نام دستگاهشیائومی میکس فولد ۳آنر مجیک V2
lمتیاز کلی دستگاه92 / 10092 / 100
رزولوشن نمایشگر۱۹۱۶×۲۱۶۰۲۱۵۶×۲۳۴۴
حافظه رمحداکثر۱۲ گیگابایت۱۶ گیگابایت
حافظه داخلیحداکثر یک ترابایتحداکثر یک ترابایت
دوربین اصلیواید: ۵۰ مگاپیکسل
اولترا واید: ۱۲ مگاپیکسل
تله‌فوتو: ۱۰ مگاپیکسل
تله‌فوتو پریسکوپ: ۱۰ مگاپیکسل
واید ۵۰ مگاپیکسل
اولترا واید: ۵۰ مگاپیکسل
تله‌فوتو: ۲۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل۱۶ مگاپیکسل
وزن۲۵۹ گرم۲۳۱ گرم
ضخامت۵۲۶ میلی‌متر۴.۷ میلی‌متر

ازسوی دیگر، ضخامت شیائومی میکس فولد ۳ درحالت بسته به ۵.۳ میلی‌متر و درحالت باز به ۱۰.۹ میلی‌متر می‌رسد. کمپانی شیائومی برای ساخت لولای میکس فولد ۳ از فناوری صفر استفاده می‌کند که تیم طراحی برای تحقیق‌وتوسعه آن زمان زیادی صرف کرد و ادعا می‌کنند از دوام بسیار بالایی برخوردار خواهد بود؛ همچنین می‌تواند بین زوایای ۴۵ تا ۱۳۵ درجه بازوبسته شود که حس کاربری یک مینی‌ لپ‌تاپ را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

کمپانی آنر از بهترین و به‌روزترین فناوری لولا برای ساخت مجیک وی ۲ بهره برده است. مکانیزم لولا این گوشی بدون چرخ‌دنده خواهد بود که از پوشش تیتانیومی با پرینت سه‌بعدی استفاده می‌کند؛ فناوری یادشده به‌دستگاه اجازه می‌دهد تا ضخامت کمتری داشته باشد و همچنین از ورود گرد‌وغبار و آب به داخل دستگاه جلوگیری کند. آنر تایید کرد قسمت‌های داخلی با محافظ نانو دفع رطوبت و عرق همراه می‌شود تا گوشی تاشدنی مجیک V2 آسیب نبیند.

Xiaomi Mix Fold 3

صفحه‌نمایش داخلی آنر مجیک V2 از ابعاد ۷.۹۲ اینچی از جنس ال‌تی‌پی‌او اولد با رزولوشن ۲۱۵۶×۲۳۴۴ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، تراکم پیکسلی ۴۰۲ پی‌پی‌آی و سطح روشنایی خودکار ۱۶۰۰ نیتی برخوردار خواهد شد. همچنین نمایشگر خارجی دستگاه مذکور دارای ابعاد حدودی ۶.۴۳ اینچ با رزولوشن ۱۰۶۰×۲۳۷۶ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۲۵۰۰ نیتی است. ازطرف دیگر، شیائومی میکس فولد ۳ یک صفحه‌نمایش داخلی ۸.۰۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۱۶×۲۱۶۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۱۳۰۰ نیتی می‌شود. نمایشگر خارجی نیز از ابعاد ۶.۵۶ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۵۲۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی ۲۶۰۰ نیتی بهره‌مند می‌شود.

درمقام مقایسه کیفیت‌ نمایشگر‌های شیائومی میکس فولد ۳ و آنر مجیک V2 به‌راحتی می‌توان گفت که پیروزی از آن آنر خواهد بود، اما تاشوی شیائومی دارای ابعاد بیشتری است و برای کاربرانی که نیاز به صفحه‌نمایش بزرگ برای پیش‌برد اهداف‌شان دارند بسیار مناسب‌ خواهد بود. با این‌حال، طیف وسیعی از کاربران ترجیح می‌دهد صفحه‌نمایشی کوچک‌تر با رزولوشن بسیار بالاتر داشته باشند که دراینجا پیشنهاد می‌شود به‌سراغ آنر مجیک V2 بروند. همچنین باتوجه به فناوری به‌کاررفته در بخش لولای این تاشدنی زیبا کمتر شاهد فرورفتگی و چین وسط صفحه‌نمایش خواهیم بود.

Honor Magic V2

دربخش مشخصات سخت‌افزاری داخلی، هر دو گوشی شیائومی میکسل فولد ۳ و آنر مجیک V2 از تراشه‌های یکسان کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برپایه معماری ۴ نانومتری بهره می‌برد که قابلیت‌ پردازش‌های سنگین و کاربری‌های طولاتی‌مدت را بدون کاهش عملکرد یا افزایش دما را خواهد داشت. پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از هشت هسته آرم کورتکس تشکیل می‌شود که شامل یک هسته X3 با فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتزی، دو هسته A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی، دو هسته A710 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی و سه هسته A510 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی می‌شود. همچنین، برای اجرای بازی‌های موبایلی با بهترین کیفیت و عملکرد پردازنده آدرنو ۷۴۰ در این تراشه به‌کاررفته است.

برای عملکرد روان و سریع دستگاه، هر دو کمپانی سازنده از پیکربندی‌های تقریبا یکسانی استفاده کرده‌اند. نسخه پایه آنرمجیک V2 با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و بالاترین کانفیگ با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی معرفی خواهد شد. ازسوی دیگر، مدل پایه شیائومی میکس فولد ۳ با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار می‌شود؛ همچنین بالاترین نسخه با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی UFS 4.0 عرضه می‌شود. سازندگان به‌دلیل کافی بودن حافظه داخلی دستگاه از قرار دادن شیار میکرو اس‌دی درون تاشو‌هایشان خودداری کردند.

دوربین  آنر مجیک V2

سیستم دوربین آنر مجیک V2 از یک ماژول سه‌گانه دوربین در پنل پشت بهره‌مند می‌شود که شامل سنسور اصلی یا واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری، سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دیافراگم f/2.2 و سنسور تله‌فوتو ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و فوکوس خودکار لیزری و زوم ۲.۵ برابری می‌شود. علاوه‌براین، سنسور اصلی قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم برثانیه ۱۰ بیتی و 1080p با سرعت ۶۰ فریم برثانیه دارد.

سیستم دوربین شیائومی میکس فولد ۳ پذیرای ماژول چهارگانه خواهد بود که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و فوکوس خودکار، سنسور تله‌فوتو با دیافراگم f/2.0، فوکوس خودکار لیزری و زوم ۳.۲ برابری، سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با فوکوس خودکار لیزری و زوم ۵ برابری می‌شود. تاشوی شیائومی میکس فولد ۳ قابلیت فیلم‌برداری بسیاری بهتری دارد و می‌تواند باکیفیت 8k با سرعت ۲۴ فریم برثانیه، 4K با سرعت حداکثر ۶۰ فریم برثانیه و 1080p با حداکثر سرعت ۱۹۲۰ فریم برثانیه دارد؛ همچنین از استانداردهای اچ‌دی‌آر و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی شیائومی میکس فولد ۳ از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 پشتیبانی می‌کند و قابلیت فیلم‌برداری 1080p با حداکثر سرعت ۶۰ فریم برثانیه را دارد و دارای استانداردهای پانوراما و اچ‌دی‌آر است. همچنین گوشی تاشو آنر مجیک V2 از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده می‌کند و قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم برثانیه را خواهد داشت که برای دوربین سلفی بسیار مناسب به‌حساب می‌آید.

شیائومی میکس فولد ۳

ظرفیت باتری و شارژدهی دستگاه یکی از مهم‌ترین عوامل برای کاربران محسوب می‌شود، چراکه کاربران امروزی مدت‌زمان زیادی را با گوشی‌هایشان کار می‌کنند و بخش عمده‌ نیاز‌هایشان با استفاده از گوشی‌های هوشمند برطرف می‌شود. برهمین‌اساس، کمپانی شیائومی یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی عرضه می‌شود که به‌ترتیب طی مدت‌زمان ۴۰ و ۵۵ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به صد می‌رساند.

کمپانی آنر نیز برای تامین انرژی گوشی تاشو آنر مجیک V2 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استاندارد استفاده می‌کند که با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی و شارژ معکوس ۵ واتی همراه می‌شود. براساس ادعاهای آنر، شارژ دستگاه می‌‌تواند ظرف مدت‌زمان ۵۰ دقیقه از صفر به صد برسد.

آنر مجیک v2 دارای رنگ‌بندی بیشتری است و کاربران برای انتخاب رنگ دستگاه‌هایشان راحت‌تر هستند. طبق اعلام رسمی سازنده، این تاشو در رنگ‌های مشکی مات، مشکی براق، بنفش براق و طلایی عرضه می‌شود. اما شیائومی میکس فولد ۳ تنها در دو رنگ مشکی و طلایی وارد بازار می‌شود. قیمت تاشو شیائومی و آنر به‌ترتیب ۱۱۵۰ یورو و ۱۱۳۰ یورو خواهد بود که نشان می‌دهد دو غول تاشو قیمت بسیاری کمتری از گلکسی زد فولد ۵ دارند.

مقاله مرتبط:‌ گلکسی زد فولد ۵، گران‌ترین تاشو؛ حریف آنر مجیک V2 نمی‌شود