گاهی در اتصال بلوتوث به دستگاه‌ها در گوشی موبایل به مشکل می‌خوریم. در این مطلب به ترفند‌های رفع مشکلات اتصال بلوتوث در گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

اتصال بین گوشی‌های اندرویدی و بلوتوث یکی از اجزای اصلی الگوی اتصال مدرن است. از هدفون گرفته تا اتومبیل و کامپیوترهای ما نیاز به اتصال به بلوتوث دارند. به لطف اتصالات بلوتوث است که می‌توانیم گوشی‌های اندرویدی خود را به‌سرعت و یکپارچه همگام‌سازی کنیم. به‌دلیل همین راحتی که اتصالات بلوتوثی دارند هنگامی که این اتصال ممکن نشود ارتباطات هم دشوار می‌شود.

گاهی بنا به دلایلی، گوشی اندروید ممکن است دستگاه‌های مجاور مجهز به بلوتوث را در اسکن‌ها پیدا نکند یا از اتصال به آنها امتناع کند. اما علت وصل نشدن گوشی اندروید به بلوتوث چیست و چگونه می‌توانیم آن را پیدا کنیم؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل اصلی قطع اتصال بلوتوث گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید و به‌راحتی آن را رفع کنید.

دلایل قطع شدن بلوتوث دستگاه اندرویدی

دلایل قطع اتصال بلوتوث دستگاه اندروید

وصل نشدن گوشی اندروید به بلوتوث می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بلوتوث گرچه نسبت به زمانی که برای اولین‌بار در اواسط دهه ۲۰۰۰ معرفی شد، ارتقا پیدا کرده است، اما هنوز مشکلاتی دارد. گاهی ممکن است بدون هیچ دلیل خاصی اتصال صورت نگیرد. به‌همین دلیل باید علت آن را پیدا کنیم.

از دلایل اصلی قطع اتصال گوشی اندروید به بلوتوث، فاصله فیزیکی است. همچنین دیواره ضخیم بین دستگاه‌ها می‌تواند در اتصال اختلال ایجاد کند. برای رفع این مشکل چندین ترفند وجود دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

اتصال مجدد دستگاه به بلوتوث

تازه کردن و اتصال مجدد دستگاه‌ها

اولین کاری که باید برای حل مشکل وصل نشدن گوشی اندروید به بلوتوث انجام دهید این است که تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و ماشین، هدفون یا هر چیز دیگری را که می‌خواهید به آن وصل شوید، خاموش کنید. همچنین می‌توانید اتصال بلوتوث را در گوشی خود غیرفعال کرده و دوباره فعال کنید. برخی از اتصالات بلوتوث، به هر دلیلی، باید تحت شرایط خاصی ایجاد شوند تا به‌درستی کار کنند.

همچنین باید مطمئن شوید که گوشی اندرویدی و دستگاه بلوتوث شما به‌درستی جفت شده باشند. نمی‌توانید فوراً از بلوتوث استفاده کنید، دستگاه شما باید در وضعیت قابل‌شناسایی قرار گیرد، سپس با استفاده از منوی بلوتوث در تنظیمات گوشی خود جفت شود. برای انجام این کار کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه Settings گوشی خود را بازی کنید.

2- سپس تب Connected را انتخاب کنید.

3- اکنون روی Pair new device ضربه بزنید.

4- نام دستگاه موردنظر خود را پیدا کنید.

5- در نهایت دستگاه موردنظر خود را انتخاب تا اتصال برقرار شود.

دقت کنید که ممکن است انجام این مراحل بسته به نوع و مدل گوشی متفاوت باشد، به همین دلیل برای دسترسی آسان کافی است که کلمه Bluetooth را در نوار جستجوی تنظیمات جستجو کنید و مراحل را به ترتیب انجام دهید.

جفت کردن مجدد دستگاه به بلوتوث

پاک‌سازی و جفت کردن مجدد دستگاه‌ها

اگر با انجام مراحل بالا، همچنان مشکل وصل نشده گوشی اندروید به بلوتوث را دارد شما باید اتصال را قطع و دوباره مراحل آن را انجام دهید. نحوه حذف و پاک‌سازی بلوتوث در گوشی‌های اندروید بسته به نوع دستگاه و رابط کاربری آن بسیار متفاوت خواهد بود. به همین دلیل انجام مراحل زیر ممکن است در دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد.

برای قطع و اتصال مجدد بلوتوث به گوشی اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

1.  برنامه Settings را بازی کنید.

2. سپس گزینه Connected را انتخاب کنید.

3. حال روی Previously connected devices ضربه برنید. ممکن است این گزینه را در قسمت Bluetooth یا Saved devices نیز باشد.

4. در این مرحله روی نماد چرخ دنده در کنار نام دستگاه ضربه بزنید تا تنظیمات فردی آن ظاهر شود.

5. اکنون روی گزینه Forget ضربه بزنید تا تنظیمات آن را از گوشی خود پاک کنید.

در نهایت باید تمام دستگاه‌های ذخیره شده‌ای را که به‌طور فعال استفاده نمی‌کنید، پاک کنید. هنگامی که هر دو دستگاه پاک شدند، مجدداً فرایند جفت شدن را انجام دهید تا اتصال تازه‌ای برقرار شود.

جمع‌بندی

وصل نشدن گوشی اندروید به بلوتوث دلایل مختلفی دارد که از دلایل اصلی آن می‌توان به فاصله فیزیکی اشاره کرد. خوشبختانه برای حل این مشکل راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به ترفندهای کاربردی اشاره کردیم. درصورتی‌که شما نیز با روش‌های دیگر حل مشکل وصل نشدن گوشی اندروید به بلوتوث آشنایی دارید می‌توانید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.