سامسونگ در حال توسعه نسخه FE برای سری تب اس ۹ است که با قیمت حدود ۶۰۰ دلار راهی بازار می‌شود و از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند.

دو هفته قبل سامسونگ در رویداد آنپکد از سری گلکسی تب اس ۹ رونمایی کرد که شامل سه نسخه پایه، پلاس و اولترا بود. اکنون ابرشرکت فناوری کره‌ای قصد دارد نسخه FE آن را توسعه دهد که نسبت به قیمت، ارزش بالاتری دارد.

براساس گزارش‌های منتشر شده در X (یوتیوب)، ارزان‌ترین نسخه از سری تب اس ۹ قرار است با قیمت ۶۳ هزار روپیه معادل ۷۶۵ دلار روانه بازار شود. نکته جالب این است که گلکسی تب اس ۹ پایه ۸۰۰ دلار قیمت دارد و تنها ۳۵ دلار از نسخه FE گران‌تر خواهد بود.

همچنین قیمت ۷۶۵ دلاری برای نسخه با حافظه رم ۶ گیگابایت، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و بدون پشتیبانی از سیم‌کارت است و برای تهیه نسخه‌های دیگر تب اس ۹ FE باید مبلغ بالاتری پرداخت.

Galaxy Tab S9 FE

البته معمولا تبلت‌های سامسونگ با قیمتی پائین‌تر در آمریکا عرضه می‌شود. بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی‌های سامسونگ در شهر نویدای هند است، اما هنوز تبلت‌های این شرکت در ویتنام ساخته شده و سپس به سراسر دنیا فرستاده می‌شود.

به همین دلیل، احتمالا گلکسی تب اس ۹ FE با قیمت ۶۰۰ دلاری روانه بازار خواهد شد که البته باز هم بسیار بیشتر از برچسب ۵۳۰ دلاری تب اس ۷ FE است.

Galaxy Tab S9 FE گواهی شارژر EP-TA800 را از FCC به‌دست آورده است که نشان می‌دهد این تبلت از شارژ ۲۵ واتی بهره‌مند می‌شود. همچنین این تبلت با طول و عرض مشابه نسخه پایه ولی با ضخامت اندکی بیشتر روانه بازار خواهد شد که احتمالا به‌معنی استفاده از باتری بزرگ‌تر در این تبلت نسبت به نسخه پایه است.

البته مهم‌ترین تفاوت میان این دستگاه و نسخه پایه آن، استفاده سامسونگ از تراشه داخلی خود، یعنی اگزینوس ۱۳۸۰ است که با وجود عملکرد ضعیف‌تر نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲، در بیشتر مواقع تفاوت خاصی با آن نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: