با وجود اینکه تا زمان معرفی رسمی گوشی‌های پیکسل ۸ و ۸ پرو گوگل دو ماه باقی مانده، مشخصات زیادی از جمله حافظه داخلی، نمایشگر و دوربین این دستگاه‌ها فاش شده است.

از آنجا که سال گذشته مهرماه شاهد رونمایی از گوشی‌های پیکسل گوگل بودیم، انتظار می‌رود که امسال نیز پیکسل ۸ و ۸ پرو در زمان مشابه معرفی شوند و بعید به نظر می‌رسد تقویم سالانه گوگل تغییر کند. با این وجود تاکنون اطلاعات زیادی از پرچمداران بعدی گوگل درز کرده که با نزدیک‌تر شدن به رویداد رونمایی، اطلاعات بیشتری هم منتشر می‌شود.

بسیاری از کاربران منتظر ارائه نسخه پایه با حداقل حافظه ۲۵۶ گیگابایت بودند، اما گوشی پیکسل ۸ در ۲ نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود که دقیقا مانند نسخه نسل قبل است. این گوشی در سه رنگ مشکی، صورتی و بنفش راهی بازار خواهد شد.

برخلاف انتظارها، گوگل نسخه یک ترابایتی را برای پرچمدار خود در نظر نگرفته است و پیکسل ۸ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. این مسئله بسیار ناامیدکننده است، زیرا پیکسل ۷ پرو هم دقیقا به همین ۳ حافظه داخلی مجهز شده بود. پیکسل ۸ پرو در سه رنگ مشکی، کرم و آبی روانه بازار می شود.

Google Pixel 8

همچنین براساس شایعات قبلی، پیکسل ۸ از پیکسل ۷ که با ۶۰۰ دلار عرضه شد گران‌تر خواهد بود و با برچسب ۶۵۰ یا ۷۰۰ دلاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی احتمالا به نمایشگر ۶.۱۷ اینچی ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسلی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش مجهز می‌شود.

همچنین در این گوشی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور جدید ISOCELL GN2 سامسونگ، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۱ مگاپیکسلی تعبیه شده که به‌جز سنسور سامسونگ، بقیه بخش‌های دوربین کاملا مشابه پیکسل ۷ است. از دیگر مشخصات پیکسل ۸ گوگل می‌توان به باتری ۴۴۸۵ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۲۴ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۲ واتی و تراشه تنسور جدید اشاره کرد.

پیکسل ۸ پرو هم به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی ۱۳۴۴×۲۹۹۲ پیکسلی با نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، تراشه و سنسور دوربین اصلی مشابه گوشی پیکسل ۸، دوربین اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی جدید و همان دوربین‌های تله‌فوتو ۴۸ و سلفی ۱۱ مگاپیکسلی پیکسل ۷ پرو مجهز می‌شود.

اخبار مرتبط: