پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اختصاصی سامسونگ که نسخه بهبودیافته این تراشه است، احتمالا به‌جای اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ در بقیه پرچمداران اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ شرکت کوالکام عملکرد موفقی در پرچمداران اندرویدی ۲۰۲۳ داشت. البته سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ و گوشی‌های تاشو جدید گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ به نسخه بهبودیافته این تراشه کوالکام مجهز شده بودند. اکنون خبرگزاری Notebookcheck گزارش داده که این تراشه در حقیقت همان پردازنده مورد انتظار اسنپدراگون +۸ نسل ۲ خواهد بود.

نسخه اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با شماره مدل SM8550-AB از هسته اصلی ۳.۲ گیگاهرتزی کورتکس ایکس ۳ و پردازنده گرافیکی ۶۸۰ مگاهرتزی آدرنو ۷۴۰ بهره می‌برد. این درحالی است که نسخه بهبودیافته با شماره مدل SM8550-AC به هسته اصلی ۳.۳۶ گیگاهرتزی کورتکس ایکس ۳ و پردازنده گرافیکی ۷۱۹ مگاهرتزی آدرنو ۷۴۰ مجهز شده است.

تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲

همچنین گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ اس پرو از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با حداکثر سرعت پردازش ۳.۳۶ گیگاهرتزی و پردازش گرافیکی ۷۱۹ مگاهرتزی دست‌یافته که منطبق با نسخه بهبودیافته سامسونگ است.

این مسئله تایید می‌کند که کوالکام قصد دارد از نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان ۸ پلاس نسل ۲ استفاده کند و خبری از توسعه جداگانه آن نیست. در مقایسه، اسنپدراگون +۸ نسل یک نسبت به ۸ نسل یک به‌جای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ از فناوری ۴ نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کرد که باعث عملکرد بهتر و مصرف بهینه‌تر شد.

اسنپدراگون +۸ نسل ۲ ارتقا زیادی نسبت به تراشه قبلی ندارد و احتمالا به همین علت هم کوالکام علاقه‌ای به تبلیغات گسترده در مورد آن نداشته است.

همچنین کوالکام تصمیم گرفته امسال یک ماه زودتر رویداد خود را برگزار و تراشه بعدی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را رونمایی کند. پیش از این نیز شایعه استفاده از این تراشه در پرچمداران مختلفی از جمله گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ منتشر شده بود.

اگرچه این استراژی برای کوالکام منطقی به‌نظر می‌رسد، کاربران باید توجه کنند که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ به صورت رسمی معرفی نمی‌شود و با نام نسخه عادی در گوشی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: