در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا اندروید ۵ تغییر جدید از جمله قابلیت بازبینی ادمین در آن ایجاد شده است.

اولین قابلیت جدید واتس‌اپ بتا، بازبینی ادمین گروه است که به ادمین‌ها اجازه می‌دهد با مشاهده گزارش اعضا از پیام نا‌مربوط در گروه، اقدام مناسب را نسبت به آن انجام دهند. مثلا هم می‌توانند پیام را حذف کنند، هم امکان حذف عضوی که پیام را ارسال کرده وجود دارد.

البته این قابلیت می‌تواند به انتخاب ادمین، فعال یا غیر فعال باشد تا اعضای گروه امکان گزارش را داشته باشند. به‌نظر می‌رسد به‌لطف ویژگی جدید ادمین‌ها می‌توانند حتی در مواقعی که آنلاین نیستند نظارت داشته باشند تا گروه‌ها فضای امن‌تر و سالم‌تری را تجربه کنند. این قابلیت در دسترس برخی از کاربران نسخه بتا اندروید قرار گرفته و در آینده برای کاربران بیشتری عرضه می‌شود.

به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ

قابلیت دوم نوار پیمایش جدید در پایین صفحه است که ظاهر جدید و مدرن‌تری به اپلیکیشن می‌دهد. در حقیقت برای طراحی جدید واتس‌اپ در بخش‌های مختلف از متریال دیزاین ۳ (Material Design 3) استفاده شده است که پیش از این هم در بخش‌های دیگر مانند تنظیمات از آن بهره گرفته شده بود تا رابط کاربری برنامه کاملا متحول شود.

علاوه بر نوار پیمایش، آیکون گزینه‌ها نیز از حالت تیز به حالت خمیده تغییر کرده‌اند. این قابلیت برای برخی از کاربران نسخه بتا واتس‌اپ اندروید در دسترس قرار گرفته است. البته به گزارش WABetaInfo این قابلیت فقط برای برخی از کاربران نسخه بتا اندروید در دسترس است، اما برخی از کاربران نسخه اصلی هم از این قابلیت بهره‌مند شده‌اند.

قابلیتی به‌نام «گزارش اطلاعات حساب» در واتس‌اپ وجود دارد که گزارشی از اطلاعات و تنظیمات حساب را در قالب فایل سند (document) در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا از طریق برنامه‌های دیگر هم قابل ارسال باشد. این قابلیت شامل اطلاعات مربوط به چت‌ها و کانال‌ها نمی‌شود، اما قابلیت سوم که هنوز در دست توسعه قرار دارد با نام «گزارش اطلاعات کانال‌ها» این مشکل را بر‌طرف می‌کند.

البته در‌صورتی‌که درخواست یکی از گزارش‌ها را ارسال کنید و تا قبل از دریافت آن درخواست دیگری داشته باشید، گزارش اول لغو می‌شود و فقط گزارش دوم برای شما ارسال خواهد شد. این قابلیت هنوز عرضه نشده و در آینده برای نسخه بتا و سپس نسخه اصلی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

WhatsApp beta for Android 2.23.16.14

همواره امنیت یکی از مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین نکات برای توسعه‌دهندگان واتس‌اپ است و چهارمین قابلیت هم به همین مسئله مربوط می‌شود. با این قابلیت کاربران می‌توانند حساب کاربری را به ایمیل خود متصل کنند تا یک لایه امنیتی دیگر در برابر هکرها و افراد سودجو ایجاد شود.

این قابلیت با قابلیت مشابه برای تایید ۲ مرحله‌ای حساب کاربری متفاوت است و احتمالا در آینده در دسترس کاربران واتس‌اپ قرار خواهد گرفت.

قابلیت آخر در راستای تغییر رابط کاربری و مدرن شدن طراحی کلی برنامه است. به لطف این ویژگی، پس از دریافت تماس واتس‌اپ، اعلان‌ها به‌جای لبه‌های تیز با لبه خمیده و ظاهری متفاوت به نمایش در می‌آید.

اگرچه این تغییر چندان بزرگ به‌نظر نمی‌رسد، اما با ایجاد چندین تغییر کوچک مانند آن، ظاهر برنامه به‌کلی مدرن شده و مطابق با متریال دیزاین ۳ که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، از حالت قدیمی تغییر می‌کند. با آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا این تغییر در دسترس برخی از کاربران این نسخه آزمایشی قرار گرفته و در آینده برای کاربران بیشتری عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: