حساب وایبو شیائومی تایید کرد که برای ساخت گوشی پرچمدار تاشو میکس فولد ۳ با ماژول چهارگانه دوربین پشتی با شرکت لایکا همکاری کرده است.

پیش از این مدیر شیائومی اعلام کرده بود که گوشی پرچمدار میکس فولد ۳ در ماه آگوست روانه بازار خواهد شد که اولین دستگاه تاشو با استفاده از طراحی بهبود‌یافته برای اطمینان از استحکام بدنه است.

امروز حساب رسمی شیائومی در وایبو گزارشی منتشر کرد که علاوه بر تایید تاریخ عرضه قبلی، اعلام کرد شیائومی و لایکا موفق به تعبیه ماژول دوربین چهارگانه در گوشی شیائومی میکس فولد ۳ شده‌اند. به‌این ترتیب برخلاف نسخه‌های قبلی که از ۳ دوربین عقب استفاده می‌کردند این گوشی با ۴ دوربین همراه می‌شود.

هم اکنون تنها ۲ شرکت هواوی و ویوو موفق به تعبیه ماژول دوربین چهارگانه در گوشی‌های خود شده‌اند. این گوشی‌ها از ۴ دوربین اصلی (واید یا عریض)، دوربین اولترا واید و ۲ دوربین تله‌فوتو استفاده می‌کنند که یکی از دوربین‌های تله فوتو از زوم پریسکوپ هم پشتیبانی می‌کند.

پوستر معرفی شیائومی Mix Fold 3

هنوز جزئیاتی در مورد مشخصات اجزا شیائومی میکس فولد ۳ منتشر نشده، اما شایعات فراوانی در خصوص پرچمدار بعدی شیائومی منتشر شده است. گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ با حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱ ترابایت، باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی روانه بازار خواهد شد.

اخبار دیگر حاکی از وجود صفحه نمایش خارجی ۶.۵۶ اینچی با کیفیت +FHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و صفحه نمایش داخلی تاشو ۸.۰۲ اینچی با کیفیت +Quad HD و ۲۱۶۰×۱۹۱۲ پیکسل در میکس فولد ۳ است. این صفحه نمایش هم از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

همچنین این گوشی هوشمند به ناچ قطره‌ای مجهز می‌شود که بر کاهش وزن و افزایش استحکام دستگاه تاثیر می‌گذارد. صفحه نمایش داخلی شیائومی میکس فولد ۳ مجهز به سنسور اثر انگشت است. این گوشی از رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید ۱۳ بهره می‌برد.

اخبار مرتبط: