لحظاتی قبل در رویداد گلکسی آنپکد، کمپانی سامسونگ گوشی‌های گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ را رونمایی کرد و جزئیات کاملی از قیمت آن‌ها دراختیار کاربران گذاشت.

در مراسم گلکسی آنپکد، سامسونگ گوشی‌های گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ را به‌همراه چند محصول دیگر که‌ از آخرین فناوری روز این شرکت بهره می‌برد معرفی کرد. یکی از جالب‌ترین و بحث‌برانگیزترین جنبه‌های دستگاه‌‌های یادشده قیمت‌‌گذاری آن محسوب می‌شود که نشان‌دهنده ویژگی‌های برتر و فناوری پیشرفته خواهد بود.

سامسونگ ابتدا با گلکسی زد فولد ۵ شروع به اعلام قیمت دستگاه‌های نسل آینده کرد و مشخص شد قابلیت‌های استثنایی ‌آن‌ها هزینه زیادی برای کاربران خواهد داشت. قیمت گلکسی زد فولد ۵ برای نسخه پایه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیکابایت حافظه داخلی ۱۷۹۹ دلار خواهد بود و برای نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی، به‌ترتیب به ۱۹۱۹ دلار و ۲۱۵۹ دلار افزایش می‌یابد.

طراحی کناره گلکسی Z Flip5

از‌سوی دیگر، غول کره‌ای اعلام کرد قیمت پایه گلکسی زد فلیپ ۵ برای پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۹۹۹ دلار خواهد بود. همچنین قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۰۴۹ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۱۰۹۹ دلار خواهد بود. البته سامسونگ بیان کرد قیمت‌های مذکور در کشور‌های مختلف می‌تواند متغیر باشد؛ یادآوری می‌شود اوایل سال جاری میلادی سری گلکسی اس ۲۳ افزایش قیمت ۱۰ درصدی را نسبت به نسل قبل تجربه کرد، بنابراین می‌توان گفت این موضوع بسیار طبیعی است.

بر اساس اعلام سامسونگ، پیش فروش گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و زد فلیپ 5 از امروز شروع می‌شود و از تاریخ ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

دستگاه‌های تاشو نسل جدید سامسونگ برای کسانی‌ متناسب‌سازی شده است که علاقه‌ فراوانی به داشتن تبلت و گوشی‌های نرمال دارند، چراکه گلکسی زد فولد ۵ از صفحه‌نمایش داخلی ۷.۶ اینچی داینامیک امولد با رزولوشن ۱۸۱۲×۲۱۷۶ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد؛ همچنین گلکسی زد فلیپ ۵ از نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۶۵۰ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند است که منعکس‌کننده حس کاربری تبلت شکل است.